Inlägg #21: Postat: 2008-03-02 14:53:00
|
John Gustav |
forts/ Men jag ska kort säga till dig Jocke S att du behöver lite mer substans i ditt eget tänkande runt mitt skrivande så att du inte klantar dig med att säga saker som "Han gör helt enkelt en inre resa" och det förvirrade om "trovärdighet" Jag bryr mig inte så mycket om trovärdigheten i vad jag skriver.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-03-02 14:54:00
|
John Gustav |
forts/ Den trovärdighet som för mig är viktig är den litterära trovärdigheten som "Han pissade mig i ansiktet" Tre minuter senare kan jag då inte skriva något som inte stämmer i förhållandet "Han pissade mig i ansiktet" Det är trovärdighet i mitt skrivande.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-03-02 14:59:00
|
John Gustav |
forts/ På www.poeter.se blev jag nyss "abuseanmäld" för att mina texter hade väckt anstöt hos någon eller några, Debatten som följde och kommentarer från mina läsare visar tydligt att jag skriver rakt och riktigt utifrån min egen över tygelse och helt utan syfte. Ni är alla välkommna att följa mitt skrivande där i väntan på min bok.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-03-02 15:04:00
|
John Gustav |
forts/ Det går bra att på sidan söka efter medlem under fliken "Sök" och då kommer man till min sida Det går annara lika bra att använda följande: Länk: poeter.se
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-03-02 15:05:00
|
Inger Olsson |
John Gustav: tror att jag i kom. 11 skrev det! Inte Jocke S...
"En inre resa" är ett mer komplicerat skeende. Sen det där med "trovärdighet" är också som du skriver i 22 mer komplext ur ett skönlitt. perspektiv än vad vi vanligast kanske menar med ordet.
Nå, lycka till o kör ditt eget race. Alla författare sköter sina egna intriger/historier :-
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-03-02 15:11:00
|
Inger Olsson |
PS Men å andra sidan: John, eftersom du skriver för en publik MÅSTE du räkna med att läsare kan tolka hur de vill. I synnerhet om du lämnar en delvis info. som inte riktigt förstås av alla.
Man ska nog inte förklara så mycket. Det är mitt råd. DS
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-03-02 15:17:00
|
John Gustav |
Sorry... men vad jag menade var mest det där med den skeva känslan Jocke S la fram som "då skulle jag känna mig utpekad" Och det är det jag vänder ryggen åt likväl som jag duckar för bollen som gäller "syftet med" Jo jag kommer att cykla på "egen" cykel, både uppför och nedför. Har en riktig hedonistisk resa ibland med mitt skrivande och tack du för fin feedback!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-03-02 15:25:00
|
Jocke S |
J.G. "Substansen i mitt tänkande" finns i mina egna artiklar, här ger jag bara mina synpunkter på ditt. Och mitt är varken "en inre resa" eller "trovärdighet" som påpekats av I.O. Så om du kollar lite mer om vad jag skrivit så får du fram mina synpunkter. De står jag för, och jag skulle nog inte läsa en bok som din. Liksom det finns ett antal andra böcker åt det hållet som inte intresserar mig värst. Som Jelineks t.ex. 2 sidor läste jag.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2008-03-02 15:31:00
|
Jocke S |
19 Ha en bra dag själv Inger O! Och vi lägger väl inte av på ett tag? Så det finns kvar lite småkufiska och intressanta kommentatorer här på sourze!
|
|