Inlägg #1: Postat: 2008-03-01 12:02:00
|
Ramona Fransson |
Även om ett Forum lever på reklam, måste det, för att överleva, uppföra sig anständigt mot sina medlemmar och vice versa. Det tycker jag att Sourze alltid gjort mot mig. Jag har, ibland i affekt, skrivit artiklar som inte varit speciellt genomtänkta. Fått frågan: Tycker du att detta är något du verkligen vill publicera?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-01 12:06:00
|
Ramona Fransson |
När jag lugnat ner mig, har jag förstått att det som står skrivet, inte alls var så bra, som jag tyckte just då. För detta är jag mycket tacksam. Att skriva saker när man är arg, är aldrig bra! Men det som dom pysslar med på familjeliv är rena rama diktaturfasoner! Alla, som känner för det, kan anmäla en artikel, och per automatik får du då ett mail i din inbox. De flesta, har jag förstått upplever det som rena löjan!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-01 12:08:00
|
Ramona Fransson |
Och det är du som blir anmäld som ska investera tid och ork i att debattera "anmälan" i ett så kallat forum "enskilda ärenden"! Känns som rena DDR fasonerna. De kallar det "respekt" för sina medlemmar! Om de hade haft den minsta respekt skulle de omedelbart stoppa förföljandet av medlemmar som försöker hjälpa varann på forumet "Svårt att få barn".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-01 12:10:00
|
Ramona Fransson |
Jag har funderingar på att starta upp en domän, som bara är till för personer som har "Svårt att få barn". Alla dom problemen är en hjärtefråga för mig! Jag vill verkligen vara ett stöd och ett bollplank för alla dom!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-01 12:13:00
|
Ramona Fransson |
Och att dom lättare ska kunna hjälpa varann med olika tips om vilka ägglossningstickor som är bäst, krämer, piller, osv... utan att det ska klassas som reklam. Och det viktigaste av allt, de skulle inte bevakas! Om någon begår en kränkning mot annan person, kommer han/hon per automatik, försvinna ur forumet, för en sådan person skulle inte vara välkommen!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-01 12:40:00
|
Bongo Bongo |
Ha, ha, Familjeliv är en klassiker när det gäller ängslig politisk korrekthet och curlingmetodik. Har själv haft ett "trollkonto" där och på Flahback finns många sköna storys från personer som varit aktiva på denna sköna Nordkoreasida. Just i det här fallet är du faktiskt inte ensam, Ramona ;-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-03-01 13:21:00
|
Ramona Fransson |
Nej, jag förstod det när jag startade omröstningstråden. När jag hade svarat ja på frågan om avstängning, var det som om forsen rann över! Det blev över 30 svar på en halvtimma. Och över 2500 som läste! Hysteriskt! Så nog är många trampade på tårna av Ordpoliserna!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-03-01 21:12:00
|
Ragnhild Blücher |
Mina artiklar brukar bli granskade i 1-2 dagar, innan dom publiceras här på sourze.
Det behövs en rakare kommunikation mellan redaktion och skribenter, så att man snabbt får veta vad som behöver ändras.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-03-01 21:17:00
|
Jocke S |
8 Det brukar ta ett par tre dar innan en insänd artikel publiceras. Så ta inte åt dig RB, det handlar nog inte om dig. Men du verkar lite nojig faktiskt... så finns det någon anledning?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-03-01 21:24:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 9Mitt ordval är ju detsamma som folkets och allmänhetens talspråk ute i landet. I kommentarerna brukar jag dock varva med lite akademisk fackprosa.
Förresten, vad menar du menar du med nojig ?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-03-01 21:30:00
|
Jocke S |
10 Bli inte nojig för att jag tar upp detta! Du har vid minst två tillfällen undrat om det varit något med dina artiklar som redaktionen skulle anmärka på. Om du läser mina artiklar finner du att man kan ta ut svängarna rätt ordentligt här. Men man bör ju ändå välja sina ord...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-03-01 21:33:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 11
Väljer man allmänhetens ordval, så har man inte skrivit något ovanligt. Däremot kan vanliga ord som neger, svarting, kuksugare och liknande allmänna ord vara kontroversiella. Det är ju en annan sak.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-03-01 21:40:00
|
Ragnhild Blücher |
forts. Dessutom är man van vid andra debattforum, där varje moderator har sina "hangups". Man kan ju med lätthet redigera en artikel, så det skulle uppskattas med snabb feedback i "bidrag på gång" sektionen.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-03-01 22:13:00
|
Janne B |
Jag har skrivit ca 150 artiklar här och fått lite stavfel och annat rättat. Aldig råkat ut för den minsta åsiktscensur, bara små förbättringar. Jag har kanske fem artiklar som inte blivit publicerade för att de snabbt blev inaktuella....Beakta att Red. jobbar ensam med många slags arbetsuppgifter. Han kan inte hänga på låset hela tiden...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-03-03 11:52:00
|
Ramona Fransson |
Jag håller med Janne B, det kan ta lite tid ibland, men har man skrivit en aktuell artikel, som kanske redan fått annat bli högaktuellt, ska man nog tänka om och skriva nåt annat. Men här på Sourze, finns ingen Gestapo! Här finns medmänsklighet! Jävla skillnad för mig!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-03-03 12:02:00
|
Janne B |
15 Här finns medmänsklighet, just så Ramona.Mitt enda bekymmer är när jag ska välja rubrik.Ska jag välja något häftigt som drar publik eller ngt mera sakligt? De två artiklar jag har inne nu kan väl visa på problemet!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-03-03 17:33:00
|
Ragnhild Blücher |
Vid minsta tvekan från redaktionens sida att släppa igenom en artikel , så borde skribenten ges tillfälle att yttra sig. Hur menar du just här ? Kan du ändra det till det här ? - Ett par utmärkta frågor som torde underlätta samspelet oss emellan.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-03-03 17:52:00
|
Ramona Fransson |
Rubriken drar alltid till sig ögon, om det låter häftigt, kul, spännande, det förstår man av kvällstidningarnas löp. Men sedan ska det vara läsbart också och det märker man när man läst vad det handlar om. Alla ämnen påverkar oss alla olika. Men din artikel om Vasaloppet var kul och bra skrivet!
|
|