Inlägg #1: Postat: 2008-02-29 09:08:00
|
Ragnhild Blücher |
Jocke S- Pehr Gahrton är gammal folkpartist, så något rött lär han inte vifta med. Han är ett intelligent undantag bland virriga flummisar och vandrande komposter.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-29 13:01:00
|
Jocke S |
1 Br...ursäkta, Ragnhild B. Som du insett ser jag genom dimridåer. Gahrton viftar med rödstrumpa! Inte med röd fana, och du om någon borde nog inse skillnaden! Har du hört om historien från EU om PG föresten? Han är visst haj på arabiska, men annat är det sämre med!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-29 13:08:00
|
Jocke S |
Han var på rymmer från Bryssel i Tyskland, och fick där se en löpsedel. "Das Öl ist bald zu Ende!" stod det. Men väl tillbaka till sin favoritbar i Belgien, landet med alla ölsorterna, kunde han lugnt konstatera: Falsklarm! Därefter flög han hem till Arlanda och vad som hände sedan i mötet med polisen vet vi ju!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-29 13:27:00
|
Ragnhild Blücher |
Gahrton och oljekrisen, ja.. :- Men han för sig som en sann ledare i media, och det är så man vinner röster. Han är skicklig på att lägga det viktigaste i början, och att inte skänka några gratisklippningar till redigerarna. Däremot får Peter Eriksson gärna bli sekreterare istället, för någon partiledare värd namnet är han inte.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-29 17:01:00
|
Jocke S |
Dessvärre kan jag inte hålla med dig RB. De tre manliga? även Schlaug partibossarna har alla fall skrämt bort mig som antagligen miljöengerad långt innan någon av dem. I sådana här sammanhang bör moralen räknas med.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-29 17:40:00
|
Ragnhild Blücher |
Men vem söker medhåll, när det är sannolkhetbevis och verklighetsbeskrivning som är ändamålet med en debatt ? :-
Birger Schlaug är också en bra partiledare, med en strukturerad läggning som många saknar inom MP. Hans moral lyser igenom när han blir intervjuad, och den verkar bra.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-29 19:10:00
|
Jocke S |
Dubbel-frust! Hördu Br..ursäkta, Ragnhild. Även som man skojar kan man inte helt och hållet motsäga sig själv, det kan vara avslöjande! Att "hans moral, lyser igenom" är bra. Men att den då blir helt genomskinlig är väl inte helt lyckat? Om man bryr sig alltså.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-02-29 19:26:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 7
Nu börjar Jocke S. känna att argumenten tryter, och då vevar han planlöst ,ed armarna åt alla väderstreck. Var ärlig nu, Jocke S. Vad är det som är så omoraliskt med Birger Schlaug ? Inga personangrepp nu, utan debattera sakligt. Vad i består Schlaugs omoral, enligt dig ?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-29 19:35:00
|
Jocke S |
8 Tycker du att Nobelpris skall könskvoteras? Du också!?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-02-29 19:39:00
|
Jocke S |
9 forts Eftersom du också varit inne på detta med "intelligens, amerikansk livskvalité" osv., så här har du lite fredagsläsning som kanske kan intressera dig? Ragnhild?
Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-02-29 19:45:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 10
Men var kommer Birger Schlaug in i det svaret ?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-02-29 19:46:00
|
Jocke S |
Kolla artikeln får du se!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-02-29 19:50:00
|
Ragnhild Blücher |
Visst har jag kollat den, och du skriver såhär:" Även om undertecknad nu varken är feminist, Jämo eller Birger Schlaug särskilt upprörd ett år."
Efter det avsnittet nämner du inte ens en konnototation till Schlaug. Är du kvaiintellektuell, Jocke ?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-02-29 19:58:00
|
Ragnhild Blücher |
Vi kan enas om att Birger Schlaug är en lämpad chef att på moraliska grunder leda miljöpartiet, så slipper du förlora ansiktet Jocke.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-02-29 19:59:00
|
GunnarL |
Per Gahrton var på min tid i Lund chefredaktör för tidskriften Lundagård. Redan som ung verkade han vara sorgsen över att leva i den miserabla omgivning som övriga medborgare bestod honom med. Missnöjd och gnällig således, alltifrån sin ungdom!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-02-29 20:01:00
|
GunnarL |
f/I själva verket är Pehr Gahrton rena sinnebilden för en virrig flummis och en vandrande kompost! Först stridbar folkpartist och sedan än mer stridbar miljöpartist. Det enda den människan har varit bra på är att fylla sina fickor med jävligt mycket skattepengar naturligtvis att fylla sig själv till allmän fara för sina medtrafikanter!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-02-29 20:04:00
|
GunnarL |
f/ Vad det gäller Birger Schlaug är situationen enklare för han har mycket riktigt en klar och lättförståelig moral: "Älska Birger Schlaug!" och det är ju åtminstone ärligt. Peter Eriksson däremot verkar vara mer pragmatisk och verklighetsnära - honom har jag inga invändningar emot, mer än att han talar en jävligt konstig dialekt och flämtar när han talar - ungefär som en lapphund.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-02-29 20:22:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 17
Schlaug har varit synlig i media sedan 80-talet, och det var han som tidigt övertygade i de massmediala debatterna. En framgångsrik partiledare ska vinna massmediala debatter, och få med sig massorna. Till syvende och sist är det trots allt 4-spärren som måste besegras.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2008-02-29 20:28:00
|
GunnarL |
18/ Precis Ragnhild! Han har varit synlig i debatterna och pratat en oerhörd massa skit! Några "massor" har han väl knappast fått med sig? Men min uppfattning om honom är att han över allt annat älskar sig själv! Och det är ju - precis som Du skriver - en strukturerad läggning och en enkelt uppfattad moral.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2008-02-29 20:33:00
|
Jocke S |
Nu gör du mig besviken Ragnhild! Kanske är jag "kvaiintellektuell" i viss miljö? Nu handlar artikeln inte om B.S., så intressant är han inte. Om du nu är så bettutad i honom bör du väl känna till att han gnällt över för få kvinnliga Nobelpris? Dessutom är han ju inte med alls längre i media, så vad då "leda MP"? Annars: Nästa fråga?
|
|