Är Gynning och Silvstedt våra kvinnoideal?

Inlägg #1: Postat: 2008-02-27 12:54:00
AlfVerner
Detta får sannolikt återverkningar när supertroper slocknat och de små liven ligger i sina fosterställningar och tappar alltmer markkontakt...Britny Spears,Nicole Smith m.fl visar på farorna.
Inlägg #2: Postat: 2008-02-27 12:57:00
AlfVerner
Så jag tror inte det bara handlar om dessa "ideal", utan är en hel samhällsutveckling, en utveckling som väldigt mycket påminner om Romartikets sista dagar och 3:e rikets första. Se filmen Cabareth med Liza Minelli. Utvecklingen är helt omöjlig, både att påverka eller att stoppa, det är bara att positionera sig rätt som individ och försöka ge sina egna ungar så stor beredskap som möjligt.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-27 12:59:00
M.S.
Antagligen huvudet på spiken, verkligen skrämmande.
Inlägg #4: Postat: 2008-02-27 12:59:00
AlfVerner
...så lägg ner frågan. En skolkamrat hade en önskan om att operera bort ett revben och fylla brösten när hon slutade årskurs 9. Mamman betalade och sa: Kan drottning Silvia skönhetsoperera sig så är det helt ok. Så allt hänger samman och en fisk ruttnar från huvudet och neråt.
Inlägg #5: Postat: 2008-02-27 13:01:00
AlfVerner
...och från hovet berättar man att det är vars och ens privatsak hur man vill göra, trots att drottningens absolut enda och extremt välbetalda arbetsuppgift är JUST ATT VARA ETT FÖREDÖME.
Inlägg #6: Postat: 2008-02-27 13:34:00
AlfVerner
Det kompletta idealet heter annars Tina Nordström, genomgående mycket höga siffror i exteriör och bruksprov, för att använda hästtermer. Här drar man inte före uppvaknandet, utan planerar framtiden vid frukostbordet. Här finns termer som helhet, trygghet, värme, ansvar, förtroende, kamratskap och som sagt, framtid.
Inlägg #7: Postat: 2008-02-27 13:37:00
AlfVerner
Observera att det är klicherna, förebilderna som beskrivs...Sen tror jag att framtidsfrågorna för Gynning respektive Nordström är: "När ska G göra ett självmordsförsök" respektive "När ska Tina ha sitt nästa barn?" Ungefär där ligger förväntningarna.
Inlägg #8: Postat: 2008-02-27 15:45:00
Janne B
Detta min gode AlfV är bland det bästa du skrivit. Jag vet inte i vilken mån "liberalismen" är skyldig.Men du ska veta detta är varningens tongångar jag hört i 50 år i mina kyrkor,,,,Men ditt språkbruk är rakare i Johannes Döparens efterföljd.
Inlägg #9: Postat: 2008-02-27 16:18:00
ArHo
Tack Pia K för din artikel, visst är dessa höns idoler för aningslösa småflickor. Men du det skulle vara roligt om du skrev om Mona Sahlin och Maud Olofsson som förebilder för gamla tanter eller hur?
Laddar...