Inlägg #1: Postat: 2008-02-27 11:25:00
|
Ragnhild Blücher |
Det kan vara bra att påminna om bokstaven "A" i NSDAP. Det står för Arbeiter, så minns att originalet för arbetarklassen är just nämnda parti. Vänstern i Sverige har främst fångat upp den bokläsande medelklassen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-27 13:17:00
|
M.S. |
Varför skulle man inte kunna integrera en mångfald med förståelsen för oliktänkande, det är ju ändå där det måste börja, solidaritet och förståelse jämte samhällsutveckling.
Är arbetare rasister, jag vet inte, borgarna ser väl gärna en fri marknad och skulle välkomna rika och resursstarka invandrare, det är väl där skon klämmer. Vart ska lojaliteten ligga?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-27 13:24:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 2
Själv pratar jag med arbetare varje dag, eftersom jag bor på Hisingen i Gbg. Den stående frågan är alltid: "Hur skä vej göörra föörr att få veck svattingarna ? "
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-27 13:59:00
|
Inger Olsson |
3 Arbetarna kläcker ur sig. "Va fan, det är inte de fattiga som kommer hit..."
Den finare medelklassen lindar in det o säger jag har inget emot dem men... Sen radas det upp skäl för att avrundas med typ: "kulturkrockar är oundvikliga, eller hur?"
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-27 14:13:00
|
Inger Olsson |
2 M. S: jag anser också att mångfald är och m å s t e vara möjlig. Enfald, monokultur o isolering leder aldrig till något gott.
Konflikten ligger väl i att vi har fått en invandring som, av många skäl, kräver stora resurser. Det här var vi inte förberedda på o samtidigt har förnekelse funnits långt in i Riksdagen för att våga SE problemen. Det är det sorgliga. Tråkigt att väljare, som är besvikna på sina egna politiker, ska mer eller mindre desperata rösta på S D.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-27 14:23:00
|
Ragnhild Blücher |
Här i Gbg har åtmnstone SD lyckats vinna ett stabilt förtroendekapital. Många anhängare saknar visserligen språket och vokabulären som krävs i politiken, men uppskattar högutbildad medelklass som kan föra deras talan vidare.Reinfeldt uppfattas som viljesvag, och därmed förlorar han alltmer stöd.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-27 15:24:00
|
Inger Olsson |
Ja, jag sa före valet att man ska inte lyssna på en pragmatiker som ser ut som en lissen hund. Fast, vissa kvinnor faller för sådana öron. Menade ögon. Kanske för att han älskade att städa också?
Finns många pragmatiker i S D också. Undrar bara hur fast de står kvar när målet inte blir vad de hade tänkt sig? När det blåser "småjävlar" så är det ju ingenting. Väntar tills stormen kommer...
|
|