|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-05 16:08:00
|
|
Niklas |
Du har rätt! Det är givetvis mer värt att nio människor slipper byta jobb än att tiotusentals individer slipper leva sina liv i en kal, onaturlig miljö.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-05 16:09:00
|
|
Tero Pakka |
Om vi ska lyssna på Gösta så är det ända skälet att ha kvar en pälsindustri i Sverge för att folk ska få jobb. Med det som enda tes kan vi slänga denna artikel genast. Folk ska givetvis få arbeta, men inte inom en industri som tydligt bryter mot djurskyddslagen. Alla andra företag som bryter mot lagar åtalas, farmarna kommer undan lätt i och med förbudet enligt mig. Gösta ska skratta sig lycklig att han slipper fängelse för det han gör.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-05 16:25:00
|
|
trckid |
Ja, Gösta. Du blir utan jobb. Men är det detta som är huvudproblemet? Frågan är ju inte om du ska ha arbete eller ej. Frågan är ju om det är rätt eller fel att spärra in minkar i burar och döda dem för deras päls skull. Den frågan lämnar du obesvarad. Du är pälsbranschens ordförande och har inte bättre argument för er verksamhet än att om pälsfarmning förbjuds, då blir ni utan jobb. Duh!? Inte undra på att pälsbranschen är på väg bort...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-05 17:28:00
|
|
Hammar |
Ditt jobb och företag är tämligen irrelevant i sammanhanget. Det skrämmande är att våran idiotiska jordbruksminister försöker bestäma vad vi ska ha för kläder på oss. I konsekvensens namn borde hon även tala om att förbjuda skinnjackor och -skor, men det gör hon inte eftersom vanliga svenssonar har sådana. Hon gör inte det eftersom det är politiskt korrekt att skälla på pälsklädda överklasstanter, men inte på vanliga människor.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-05 18:32:00
|
|
Bengt N. |
Ja du Gösta, jag måste tyvärr erkänna att jag inte tycker så där väldigt synd om dig,dina anställda och andra som påverkas av ett förbud mot pälsdjursuppfödning.Om en verksamhet ska vara tillåten eller inte kan ju inte vara beroende av om det skapas arbetstillfällen.
Vi skulle kunna ha folk som agar barn,sparkar på hundar,retar handikappade,det finns mycket som kan ge jobb,men inte kan vi väl tillåta det för det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-05 19:47:00
|
|
Johan |
Gösta,ta ditt ansvar,du vet liksom de flesta andra att djuren lever ett eländigt liv i dina burar.
Börja planera avvecklingen redan nu,visa att du är en klok man,som inte behöver en lag för att sluta plåga djur. Som ordförande i pälsuppfödarföreningen kan du föregå med gott exempel och får på köpet en bättre nattsömn,då du vet att du har bidragit till en bättre värld.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-05 20:39:00
|
|
Susanna |
Till Gösta och hans bundsförvanter: Kanske är det just ni- som försvarar lidande och frihetsberövande och som kan se meningen med det, som kommer att klara er bäst i det kalla och ogästvänliga klimat vi kallar arbetsmarknaden. Förhoppningsvis kan ni också förtränga det inhumana i brist på sysselsättning, på samma sätt som ni lyckas förtränga djurens förmåga att känna lidande.
DET FINNS EN ANNAN VÄG ATT GÅ!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-10-06 01:25:00
|
|
emma |
jaha? vad ska man säga? stackars dig då.. som på bekostnad av djurs lidande kan ha många anställda. och usch om dom blir arbetslösa. ja, gud så hemskt. men,,,detta "djurplågeri" är helt onödigt och helt löjligt. vem köper pälsen ens?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-10-06 03:28:00
|
|
Juanita Zanetti, söker du tröst så är du fel ute. |
Vad menar du? Om vi låter dig döda alla stackars pälsdjur så håller vi arbetslösheten nere? Jag vet inte om jag köper dina banala argument. Svara på det här, vill du bli en fin liten skinnjacka? Just det, jag förstod det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-10-06 12:16:00
|
|
Ramona Danlén Del 1 |
Tyvärr Gösta så har en del människor i denna värld begåvats med hönshjärnor och fel tänder. Istället för de 28 som de flesta av oss använder brukar dessa människor endast 4, precis som kaninerna.
Dessa människor vill inte se vad det är som skiljer oss från djurens värld.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-10-06 12:18:00
|
|
Ramona Danlén Del 2 |
Visst djur är söta. Men hur söt är minken när den flår och slukar en en fiskmås? Eller det köttätande lejonet som sliter den gräsätande antilopen i stycken så blodet sprutar. Men så är naturen skapad och vissa människor vill omdana detta. Varför? Det tror jag inte ens att de själva kan ge en vettig förklaring på. Jag tycker att du ska göra som alla andra storföretag har gjort de senaste åren, kräv ersättning för dina förluster och ge dig inte. Flytta sedan till något annat land.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-10-06 12:22:00
|
|
Ramona Danlén Del 3 |
Varför tror du att regeringen slog ner på en näring med bara 600 anställda? Varför inte kyckling industrin, där hönsen väntat i 10 år på större burar? Pengar, Gösta! Regeringen får in jätteintäkter iform av moms, sociala avgifter av dessa tusentals som berörs av kycklinguppfödning. För en del är allting enkelt men det beror på klent tänkande.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-10-06 18:19:00
|
|
Liv |
Förutom att minkuppfödning är djurplågeri är det också oerhört dåligt för naturen. Större minkfarmar klassas tom som miljöfarlig verksamhet. Dessutom är det inte en industri som bär sig själv. Staten har gått ut med massor av ekonomiskt stöd till den under många år. Lägg pengarna på något annat! Något som inte är djurplågeri och mijlöfarlig verksamhet.. Något omdöme borde staten ju ha..
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-10-07 21:47:00
|
|
kaurin |
Oavsett vad man tycker om pälsindustrin så kan man iaf inte fatta beslut om vad som är rätt eller fel utifrån en ekonomisk aspekt. Folk förlorade säkert jobb & pengar när den nya prostitutionlafen infördes, var det fel då?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-10-14 03:22:00
|
|
ALF |
Tack Gosta, da vet vi att det gar att bli av med dig ocksa... :-
|
| |