Inlägg #1: Postat: 2008-02-25 09:44:00
|
Janne B |
Min erfarenhet är att talar en person begriplig svenska så har sedan utseendet mindre betydelse.Om en invandrare talar svenska och därtill klär sig svenskt så lär han ha få bekymmer / Men gör han något som ser ut som avståndstagande från svenska vanor då blir det bekymmer.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-25 09:46:00
|
Janne B |
Men i min frikyrkovärld kan det vara tvärtom. Kommer det en afrikan på gudstjänst iförd sina festkläder fråm Kamerun eller Kongo blir han/hon genast populär, ja nästan firad. Men kamerunen ska kanske inte gå till jobbet så där?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-25 09:49:00
|
Ragnhild Blücher |
Fast Janne B, är det inte skillnad på svartmuskiga karlar med utländskt utseende, och tjejer med lite mörkare drag ?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-25 09:50:00
|
Pia K |
I frikyrkan ser man inte till hudfärg och befriande är det. För man ut samma syn i samhället , är mycket vunnet. Det är nämligen så, att vi alla är människor här på jorden.
Men det är inget fel att säga att man är svensk, om man är det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-25 10:01:00
|
Janne B |
Utländskt utseende existerar inte för mig men bayerska eller kongloesiska seder o vaner kan vara intressanta att studera. De där utspökade gängen som deltar i musikfestivalen ser ut att vara komna från Mars eller Jupiter!
|
|