Akademiska knarkare

Inlägg #1: Postat: 2001-10-05 12:41:00
Juanita
Om du kunde se allt knarkande på juristernas fester, jag menar allvar. Akademiker knarkar, men så att du vet gräs är inte farligt, jag har aldrig rökt själv men hela Italien gör det. när jag är där så ser jag att alla röker, och det där med att gräs leder till starkare droger är bull. Knarkare blir knarkare.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-05 13:26:00
tobias
Käre Miss Generalisering 2001, Det är skillnad på droger och droger. Du borde läsa min artikel "frukt är grönt..." om du inte redan gjort det. Du talar som om alla droger var lika farliga som heroin.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-05 14:34:00
hanna
du skriver att du inte kan förstå hur akademiker kan vara "så dumma att..."
du gör det alldeles för lätt för dig.
ingen börjar MISSbruka för att han eller hon är dum. Orsakerna är mer komplexa än så.
att skilja mellan bruk och missbruk är svårt. ibland funderar jag på om det inte är lika illa att röka en cigg som att skjuta heroin varje dag. alla vill ju bort på ett eller annat sätt, liksom...
Men döm inte ut männsikor som dumma bara för att de inte är lika starka som du.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-05 14:46:00
exec
Testa att skaffa lite egna åsikter.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-05 15:41:00
Fredrik Jung Abbou
JAg har svart att bestamma mig. Ibland e du klockren. Men ibland e du sa naiv att man undrar nar du va utanfor dorren sist....
Inlägg #6: Postat: 2001-10-05 15:42:00
Jung Abbou forts...
Det kenns som om du kan lite om allt men du kan inget djupgaende och ordentligt. Hela resonemanget visar ju bara pa att du inte kan se igenom enkla svar o finna hur komplext, mangnyanserat och hur manga olika drivkrafter som driver menniskor till att ta droger tex.
Hela livet har jag hort folk ge enkla, logiska, generaliserande forklaringar o svar pa saker som de bedomer UTIFRAN hendelse centrum och aldirg innifran.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-05 15:42:00
Fredrik Jung Abbou
Dessa menniskor irriterar mest och endrar inte ett skit. Man maste ga pa djupet o vaga se o vaga ta till sig o vaga forsta manga olika menniskor for att na insikt i varfor menniskor beter sig som de gjor.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-05 15:45:00
Fredrik Jung Abbou
Tyverr ser verkligheten ut mkt sa att de som e ivrigast att skriva om saker o beratta saker e de som upplever minst av de riktiga o verkliga. Vilket gor deras aterskildringar helt skeva. Folk tror for mkt pa vad som star i dessa tidningar istellet for att ge sig pa o forsoka forsta folk sjelva.
Inlägg #9: Postat: 2001-10-05 17:28:00
Giuseppe Tonetto
Det är nog snarare så att du bestämt dig för att "allt knark" är farligare än t.ex. drogen alkohol. Varför är hasch livsfarligt men inte alkohol? Jag tror det vore betydligt mer gynnsamt om folk rökte lite cannabis på lördagskvällen istället för att sitta där med spritflaskan. Cannabis i form av hasch och marijuana är inte livsfarligt, Ramona. Dock har du redan bestämt dig för detta...så jag tycker snarare du borde eftersöka fakta istället för att köpa alla dogmer.
Inlägg #10: Postat: 2001-10-05 19:21:00
Marcus P
1. Heroin och marijuana är inte samma sak. 2. Det är hippt att gå på en påse blandat knark nuförtiden. Två olika aspekter bara.
Inlägg #11: Postat: 2001-10-05 20:07:00
Emil Brännmark
Ganska ointressant, alltför okunnig artikel jag tänker bland annat på det felaktiga påståendet att man måste röka för att få i sig hasch.
Det är så himla dumt att skriva ihop heroin och hasch som något som liknar varandra. Jag läste någon siffra om att var tredje som provar heroin en gång blir beroende, inte så med hasch alls. Dessutom, vars vill du komma? Behövde du skriva så här jäkla långt för att ställa en enkel fråga?
Inlägg #12: Postat: 2001-10-08 12:50:00
nihilisten
det vore klädsamt om du såg över din signatur.
envis är vi överens om,eftersom du inte kan sluta skriva,men var vänlig sluta kalla dig allmänbildad!
Inlägg #13: Postat: 2001-10-09 11:38:00
Per
Jaha, LSD är dödligt, det är jag ju lite nyfiken på hur du kom fram till det....
Inlägg #14: Postat: 2001-12-14 13:15:00
Einar
Nej. cannabis får gärna ta över alkohol eftersom cannabis är mindre skadligt.
Inlägg #15: Postat: 2002-04-14 23:20:00
david
jag kan halla med om att horse, e, amfetamin etc. inte ar nagot att rekomendera men cannabis kan jag latt uppmuntra er prova. formodligen blir det som ramona sa att det inte blir sista pipan
kanske ska ta o roka en jolle nu rentutav.

och du ramona detta knarsk som ar lagligt som hemma bruk i 11 av 15 EU lander nog sakerligen ar cannabis. alltsa ingen skada skedd, snarare tvartom.
Inlägg #16: Postat: 2002-08-18 13:49:00
C
Du har uppenbarligen ingen egen erfarenhet av frågan och borde inte utala dig. Alla dina totalt ointressanta och felaktiga åsikter har jag redan läst i veckorevyn.
Människor som nyttjar/utnyttjar droger är inte dumma.
Alla vet riskerna och har ett val, jag väljer vad jag vill göra och du vet ingenting om mig.
Inlägg #17: Postat: 2002-11-20 04:22:00
erik
Jaja, fortsatt du med din skitiga etanol...
Inlägg #18: Postat: 2003-02-20 23:19:00
didrik
"att säga att cannabis är lika farligt som heroin är att säga att heroin är lika farligt som cannabis"
- tänk på det citatet och fundera över dess innebörd.

en avkriminalisering för cannabis är något som förr eller senare kommer att hända. det som däremot inte ska legaliseras är tung narkotika. detta är bara en urdum tanke som kommer förstöra samhället.
Laddar...