Gamla vindar blåser över Balkan

Inlägg #1: Postat: 2008-02-22 21:15:00
Salih Shala
Den dagen den svenska staten förbjuder någon minoritets mänskliga, politiska och civila rättigheter, kör in med stridsvagnar och massakrerar allt tillhörande den minoriteten, driver ut över hälften av befolkningen, gör sig skyldiga till gruppvåldtäkter, massakrer och total förödelse. För att sedan erbjuda sig att ta kontroll över området, DEN dagen ger jag mitt fulla stöd till den minoritetens självständighet.
Inlägg #2: Postat: 2008-02-22 21:16:00
Salih Shala
Notera att jag talar om statligt organiserad etnisk rensning utförd av statliga säkerhetsstyrkor, en väsentlig skillnad gentemot individuella extremister i isolerade fall.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-22 23:04:00
profanum_vulgus
Om det är kriterierna, varför då stöda kosovo?
Där var det ju den albanska islamistiska gerillan som anföll serbien med krav på att ta områden från Serbien, och som fördrivit mer än hälften av befolkningen i området.
Inlägg #4: Postat: 2008-02-23 00:12:00
Salih Shala
UCKs stab hade flertalet medlemmar med katolskt och annat ursprung. Att dessutom ha världens mäktigaste militärallians i ryggen förklarar hur patetiskt och intetsägande ditt argument om islamism är. Albanerna genomförde dessutom fredfulla demonstrationer och en politisk kamp på fredlig väg från 1968 fram till och med 1998.
Inlägg #5: Postat: 2008-02-23 00:13:00
Salih Shala
När en 30-årig kamp med pacifistiska medel ej ger resultat, samtidigt som den serbiska staten styr med järnhand, undantagstillstånd och apartheid så har jag full förståelse för att kampen utvecklas till en väpnad form. Den serbiska staten födde med sitt våld och sin apartheid UCK, ingen annan.
Inlägg #6: Postat: 2008-02-23 00:16:00
profanum_vulgus
Vilka medlemmar då?
Att NATO terrorbombade Serbien säger vad om UCK:s islamism?

Vilken 30-åriga kamp? Tanken på ett nytt storalbanien kom ju inte förrän på 90-talet.
Inlägg #7: Postat: 2008-02-23 12:12:00
Salih Shala
1968 så började de massiva protesterna mot förtrycket, känner du inte till detta grundläggande faktum till Kosovakonflikten så bör du inte heller ödsla tid på att debattera ämnesområdet. Så vitt jag vet är 1968 över 30 år sedan, och faktumet att den serbiska ockupationen började 1912 säger allt.
Inlägg #8: Postat: 2008-02-23 12:16:00
Salih Shala
Anton Cuni, en av de högsta befälhavarna i Koshareslaget. Finns för övrigt massviss med stupade soldater som var av katolskt eller annat ursprung. Eftersom du är så ivrig över att ha exempel finner du dessa på www.deshmoretekombit.com. Bashkim Leku, Beqir Feku, Besim Feka, Besim Tiku, Faik Mjekiqi, Fatmir Nika, Feriz Bibaj o.s.v.
Laddar...