Amerikahatet här på Sourze! Del 1

Inlägg #1: Postat: 2001-10-05 08:02:00
Jörgen G
Vad är då den muslimska föreställningen om djävulen?
Inlägg #2: Postat: 2001-10-07 10:43:00
claes croner
1.Jag skriver inte för att jag vet något om muslimska föreställningar. Inte heller för att jag märkt något Amerikahat här på Sourze.
2.Jag delar inte Vogels uppfattning på någon punkt, men detta är det enda av tre inlägg av Vogel som håller någon klass.
3.Att tala om Amerikahat, bara för att skribenter som Jens Larsson är kritiska mot USAs politk, är ungefär lika nyanserat som att tala om Sverigehat, när t ex m kritiserar svensk utrikespolitik. forts
Inlägg #3: Postat: 2001-10-07 10:46:00
claes croner
forts Inget Amerikahat...

4.Jag är ense med Vogel om att den avsky snart sagt alla uttryckte efter terrorbombningen av WTC o.a. mål i USA i n t e bör följas av kommentarer som men USA bombade ju Vietnam eller
USA stödde kuppen i Chile.
USAs imperialistiska politik bör förvisso kritiseras och har kritiserats av en rad kunniga skribenter.
5.Ev hämndeaktionner mot Talibanistan kommer att få katastrofala följder även för USA. Det är därför George W tvekar i det längsta...forts
Inlägg #4: Postat: 2001-10-07 10:48:00
claes croner
forts och slut:
6. Sammanfattningsvis är Vogels inlägg ogrundade. Däremot kan vi gärna debattera USAs politik.
Om Vogel är intresserad av dess konsekvenser i Latinamerika, kan han kontakta mig från vecka 43 för referenser till vetenskapliga o.a. arbeten. Han kan också vända sig till Latinamerikainstitutet vid SU.
Claes Croner
Inlägg #5: Postat: 2001-10-09 08:18:00
D
Jag saknar i den här debatten prat om Sovjetunionens inblandning i Mellanöstern och Afghanistan. Var denna inblandning inte lika imperialistisk?
Laddar...