|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-21 21:58:00
|
|
johnnyreb77 |
instämmer helt, Serber kanske "inte
alltid är särskilt trevliga", men med
tanke på hur det idag ser ut i Malmö
och alltfler andra Svenska städer så
ökar Svenskens förståelse för Serberna. Man blir "inte särskilt trevlig" om alltmer av det som en gång var ens eget folks land på olika sätt tas ifrån en. "Idag Kosovo - i morgon Skåne" skriver Serber i Sverige - kan bara hålla med
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-24 17:53:00
|
|
Truto |
Det som förvånar mig är att USA hjälpte och samarbetade med ett sådant banditgäng som UCK...
Kosovoalbanska gäng som i princip tog över hela heroinmarknaden i Sverige för att bekosta krig mot serberna.
Saker som man aldrig läst om i medierna är t ex att kosovo redan rensats etniskt innan kriget... på serber. Hundratusentals hade redan flytt undan det muslimska ultravåldet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-29 13:31:00
|
|
Johan M |
Truto
Att USA samarbetat med UCK kan vid den första anblicken tyckas udda. Speciellt med tanke på att UCK av USA klassades som en terrororganisation 1997. Den enda rimliga orsaken är USA alltid gått efter tesen: "Min fiendes fiende är min vän". Eftersom USA anser Serbien vara dess fiende och det också innebär att dom får geopolitisk kontroll över ett område som ligger där den viktiga oljelinjen, som nu byggs genom Turkiet och munnar ut i den albanska staden Vlore, så är det en själklarhet.
|
| |