|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-19 21:21:00
|
|
AlfVerner |
Skojja min dojja. Jenny lyser i ljuset av Beltran och satsar allt på att det ska fortsätta lysa...storhet?? Detta blir bara mer och mer groteskt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-19 22:24:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Det var först när jag laddade ner domen och läste den kritiskt, som jag började misstänka ofullständig bevisning. Visst kan en dräng förledas att tro på lösa slutsatser, men en bildad skeptiker vill se mer av barnflickans egna utsagor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-22 00:13:00
|
|
Inger Olsson |
Jag skiter också i artisternas uppenbara tjafs.
Däremot finns det en fråga att ställa: HUR har barnflickan haft det under de år som har gått sen den påstådda händelsen? Hur mycket hjälp har hon fått söka? Plötslig missbruksproblem, självmordsförsök ect? En våldtäkt sätter så djupa spår så att hon omöjligen kan ha levt ett bra liv därefter. Det går alltså att styrka, menar jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-22 00:24:00
|
|
Inger Olsson |
Jenny Beltran är ju kanske ur ett annat perspektiv intressant. Hennes make har ju tidigare figurerat även i samband med fylleri, misshandel, övergrepp på barn.
Det är väl trots allt inte obekant att kvinnor ställer upp för sina män. I synnerhet de som har barn tillsammans med mannen. Har det någon betydelse om de skyltar med sina namn i media? Och vem kan påstå att Jenny Beltran inte har fällt/fäller tårar?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-22 00:36:00
|
|
Inger Olsson |
Jag förstår BB: s syn på Jenny Beltran; att han menar att hon osjälviskt därav modet ställer upp för sin man, inkl. i media o i rättssalen.
Fast B B bör också förstå att det kan finnas andra aspekter.
|
| |