Tito Beltran-målet: En doft av sanning

Inlägg #1: Postat: 2008-02-16 13:43:00
susanna s
Dömdes inte han till böter för sexköp? Han gick således inte fri. Mycket kritik finns mot den svanska sexköpslagen eftersom att den kriminaliserar frivilliga sexförbindelser mellan folk. Jag anser att den kritiken är berättigad
Inlägg #2: Postat: 2008-02-16 14:49:00
Jocke S
Den svenska sexköpslagen är det tydligaste kriteriet på hur statsfeminismen medverkar till faktisk ojämställdhet! mellan könen. Klart att denna lag även grumlar synen på diverse andra könsproblem, men även förvärrar dem. Vilket en mängd statistik pekar på: Ökande problem för båda könen, och förhållandet mellan oss.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-16 17:13:00
Äng-elden
Svar till Jocke S. Undrar om inte bakom "Genus Forskning" döljer sig feminismen. När man talar om:" ur genus perspektiv" finns det inte lämnar man inget utrymme att kritisera feminismen, anser jag. Låter det kanske mer politisk korrekt att så säga ?
Inlägg #4: Postat: 2008-02-16 17:15:00
Äng-elden
Beklagar fel formulering i mitt tidigare inlägg.

När man talar om: "ur genus perspektiv, finns lämnar man inget utrymme att kritisera feminismen, menade jag.
Inlägg #5: Postat: 2008-02-16 18:14:00
Äng-elden
Svar till Sussanna S. Må så fallet vara att Leif Torson fick betala böter men om man tänker efter, vilken position han har, borde han dels lämnat sitt jobb.
Inlägg #6: Postat: 2008-02-16 19:57:00
Jocke S
4 Om du menar att genusvetenskap mest är ett sätt att försöka skapa vetenskaplig legitimitet för feminism så håller jag förstås med. Och detta blir väl alltmer uppenbart för många? Dessväre är det likadant med jämställdhet som då avses ge demokratisk legitimitet. Åt feminismen.
Inlägg #7: Postat: 2008-02-16 22:17:00
Äng-elden
Svar till Jocke S. Tack för ditt svar och jag måste säga att rådande svensk feminism liknar sionism, dvs. vilken kritik som helft blir obefogad, kvinnohatare, jävla macho,mm.
Inlägg #8: Postat: 2008-02-17 14:59:00
Äng-elden
OBS: till Susanna S. I Leif Toressons fall, gjorde man en "juridisk ekvation" för att låta en skurk gå fri. Han köpte sex och ha dömer andra. That´s it.
Inlägg #9: Postat: 2008-02-17 15:00:00
Äng-elden
OBS: till Susanna S. I Leif Toressons fall, gjorde man en "juridisk ekvation" för att låta en skurk gå fri. Han köpte sex och han dömer andra. That´s it.
Inlägg #10: Postat: 2008-02-23 12:06:00
susanna s
Nu är det så att för att reglerna ska tillåta att en domare får sparken krävs det betydligare värre brott än det Toresson gjorde sig skyldig till. Ska han straffas dubbelt upp bara ör att en massa gapande feminister tycker så. För att de drivitegenom en stollig lag
Laddar...