Tito Beltran-målet: Får man ha minnesluckor?

Inlägg #1: Postat: 2008-02-15 21:26:00
Franklin
Det där med att tjejer blir drogade på krogen är en ofattbar överdrift som uppförstorats av media. Men det låter ju bra i tidningsrubriker och många faschineras av själva tanken. Det är en bra story helt enkelt, och som den gamla journalistsanningen lyder "gräv inte för djupt i en bra story, för då kanske det visar sig att den inte håller".
Inlägg #2: Postat: 2008-02-15 21:27:00
Franklin
Läste förresten om en studie som gjorts av polisen tror jag det var om detta fenomen för något år sedan. De kom fram till att antalet verkliga "drogfall" var försumbara. I de allra flesta fall där kvinnor förlorat minnet hade de helt enkelt druckit sig stupfulla för egen maskin.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-15 21:29:00
Franklin
Jag har flera tjejkompisar som på fullaste allvar påstått att de blivit drogade så fort de blivit packade och förlorat minnet på någon fest. Jag har bara gapskrattat åt deras patetiska undanflykter. Det verkar vara kvinnans ständiga förmåga att alltid finna orsaken till sina felsteg bortom sig själv. Det är alltid någon annans fel. Oftast en mans fel.
Inlägg #4: Postat: 2008-02-16 11:18:00
peter_
Jag tror du har rätt, Franklin.
Inlägg #5: Postat: 2008-02-16 11:39:00
Jocke S
Peter, här är ett annat färskt fall, som kanske kan intressera dig, om hur just vissa myter produceras och sprids....Från kommentar 6 och neråt.

Länk: sourze.se
Inlägg #6: Postat: 2008-02-16 13:45:00
peter_
Tack för tipset Jocke! Så går det nog ofta till. Ska fundera lite på det.
Laddar...