Inlägg #1: Postat: 2008-02-14 13:06:00
|
Ragnhild Blücher |
Det sker ju trots allt riktigt grymma och blodiga våldtäkter idag. Ibland avslutas våldtäkten med att kvinnan mördas.Risken finns att vi glömmer de seriösa fallen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-14 14:10:00
|
Janne B |
Förr var en Gentleman en artig person som främst skyddade unga kvinnor mot all slags otrevligheter. Höll berusade och kåta karlar på avstånd. Tills den myndiga unga damen sa till att hon inte villa ha något beskydd. Då tog gentlemannen några steg bakåt,men höll ändå en viss uppsikt, i vart fall om hon var en släkting. Är detta en roll som en man alls kan ta på sig nu för tiden???
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-14 15:47:00
|
Jan E |
Trist generalisering om män. Jag upprörs av våldtäkter precis lika mkt som du. Men jag vill inte tumma på rättssäkerheten, där ligger väl skillnaden.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-14 16:27:00
|
Jocke S |
Javisst, det finns män som vill dittan, och det finns kvinnor som vill dattan. Och de verkar passa som hand i handske, utom efteråt när saken läcker ut!
Sedan finns det män som reagerar på generaliseringar mot män först vid tveksamma domslut. Och det finns kvinnor och feminister som mest är intresserade av mannens baksida, som skyldig. Så visst är det trist hur man än vänder på det!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-14 16:33:00
|
susanna s |
De män jag känner upprörs nått otroligt när kvinnor blir våldtagna. Jag har många manliga vänner, de reagerar med reptilhjärnan när de hör talas om våldtäkter och vill hellst stympa åtiminstone låsa in och kasta bort nykeln för den som anklagas hellst utan rättegång.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-14 16:35:00
|
susanna s |
Däremot bli män liksom jag upprörda när det är så uppenbart att nån döms utan minsta bevis utan snarare att bevisen talar för att ryktesspridning och skitsnack manipulerat en ung och osäker tjejj att anmäla.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-14 19:21:00
|
Franklin |
Som vanlig anfaller Elin med sina värsta fördomar, överdrifter och generaliseringar när det gäller oss män. Jag blir nästan personligen förolämpad. Hur f-n vet du att vi män inte bryr oss om våldtäkter? Va? Jag tycker ärligt att du är som en rasist som tvingar på andra egenskaper som främst är baserade på din egen okunnighet och dina stinkande fördomar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-02-14 21:49:00
|
Billy Butt |
Den här artikeln handlar om ren trams. Författaren har noll koll. Det är klart att män blir upprörda när kvinnor blir våldtagna. Elin beskriver sig själv som "lat" - det märks att du är lat... du var för lat att ta reda på fakta innan du skrev den här gojan!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-14 22:28:00
|
Elina |
Det som upprör mig är de kvinnor som påstår sig veta att ett våldtäckt har ägt rum men de hjälper inte kvinnan till läkare för att få det bekräftat för ev. framtida åtal. Eller? Inte har det funnits teknisk bevisning. De ber och luktar på hennes trosor! Sådana vänner kan man verkligen vara utan. Vilket bevisvärde!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-02-15 19:32:00
|
Daniel Wijk |
Det är synd att vissa tror att det handlar om att vissa anser att det är okay med våldtäkt eller ej. Att du inte förstår bättre är tragiskt, för dig. Lär dig lyssna innan du skriver en enda artikel till om du vill bli tagen på allvar.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-02-16 00:13:00
|
Marcus |
Men vi män är ju vidriga svin missforster mänsklighetens avskum och djur så vad hade du väntat dig? Vi inte bara blir "uppfostrade" enligt genusvetenskapen att bli dessa vidriga avskumm vi är.. vi får dessutom höra från människor som dig och dina systra hur vidrigt vidriga vi är...så hur skulle vi kunna ha empati efter det?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-02-16 17:34:00
|
Anna Li |
Rubriken och ingressen är på kornet! Inte för att det nödvändigtvis är så för män i genomsnitt - men det är de männen som hörs i media.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-02-18 16:56:00
|
profanum_vulgus |
Du använder mycket -tror-, -kanske- och liknande uttryck.
Tycker du att beviskravet för ett brott ska vara "tror", snarare än utom rimliga tvivel?
TROR du att folk upprörs över att saker som du tror har hänt kanske har skett, eller tror du att de upprörs av att någon döms på beviskravet -tror-?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-03-02 14:26:00
|
missen |
Det börjar ske. Bodström har öppnat advokatbyrå för att fokusera på våldtkätsoffer. Samma sak med vår förra JÄMO.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-03-02 14:26:00
|
missen |
Jag är själv ett offer. Jag kan säga det att jag blir aldrig hörd av verken kvinnor eller män. Alla vill ha sina teorier bevisade. Ingen lyssnar på offer för de tjänar de inte på.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-03-02 14:27:00
|
missen |
Ingen frågar offer om något för det kan vara så hemskt och farligt. Jag som offer vill inte prata om min våldtäkt. Jag vill tala om vägen ur det men det blir jag hela tiden stoppat för och blir tillsagt att det är en omöjlighet.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-03-02 14:28:00
|
missen |
När ska folk som själva aldrig ha varit med om våldtkät börja respektera att de inte förstå vad offer går igenom. Därför inte kan uttala sig. För de har inte fakta på samma sätt som offer har!
|
|