Tito Beltran oskyldig - än så länge

Inlägg #1: Postat: 2008-02-12 19:52:00
Ragnhild Blücher
Vi måste ju hålla oss till Sverige, och jag blev iaf trodd när jag anmälde en turk för våldtäkt. Han var så ful att det kändes trovärdigt. Men jag hade åtminstone samvete nog att ta tillbaka anmälan, när jag insåg att han kunde få ett långt fängelsestraff.
Inlägg #2: Postat: 2008-02-12 19:56:00
Tjejenistövlarna
Offret får det längsta straffet.. det sträcker sig hela livet och förstör en hel del. Men du har antaligen inte tänkt så långt än det märks ganska tydligt.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-12 20:21:00
Ragnhild Blücher
Men du talar om RIKTIGA våldtäkter, och där håller jag med dig fullt ut. Nu avsåg jag det tafsande som Tito Beltran gjort sig skyldig till. Något annat är inte bevisat.
Inlägg #4: Postat: 2008-02-12 20:24:00
Tjejenistövlarna
Jag tror nog att både domare och de andra är medvetna om vad som är våldtäkt och inte. Och hade dom inte trott det handlade om våldtäkt så hade de inte ens syftat på det när de anmäler utan anmält på något annat begrepp
Inlägg #5: Postat: 2008-02-12 20:25:00
CMO
2/ Tjejen, du som tänker jättelångt, vad menar du med "det längsta" straffet?
Inlägg #6: Postat: 2008-02-12 20:34:00
Jocke S
0 Just det, det är sådant som amnesty sysslar med idag. De tar numera ensidig feministisk ställning mellan män och kvinnor, inte minst utländska män. Män i tredje världen är per automatik kvinnoförtryckare. Men amnesty skall varken syssla med sådant, eller med rasism eller våldtäkt i Sverige. Utan mot omänsklig politik, som dödstraff, tortyr och politiska fångar.
Inlägg #7: Postat: 2008-02-12 20:36:00
Tjejenistövlarna
amnesty engagerar sig i frågor där folk är förtryckta och i världen så är kvinnor förtryckta... det anses nästan ligga på samma nivå som barn i vissa länder. Det har alltså inga rättigheter. Det är därför man ska arbeta för dem.
Inlägg #8: Postat: 2008-02-12 20:38:00
Tjejenistövlarna
Och vad jag menar med det längsta straffet är jo. Om en kille tar tag i dig och sätter på dig när du inte är medveten eller me på det så blir du utsatt för en våldtäkt. Det otäcka kommer du leva med för alltid. Dvs. Det är bestraffningen hon/ han har.
Många begår självmord och slutar arbeta och sjukskriver sig.
Inlägg #9: Postat: 2008-02-12 20:45:00
Jocke S
F.ö. har jag ingen åsikt i skuldfrågan. Men att just amnesty skall ta ställning till "hur det kommer sig att män anser sig ha rätt till kvinnors kroppar hur som helst" är ju ett rätt oerhört förslag!
Inlägg #10: Postat: 2008-02-12 20:47:00
CMO
8/ Men om man får sitta i fängelse i flera år det behöver man inte "leva med" i resten av livet menar du? Om man blir stämplad som våldtäktsman av vänner och bekanta och kanske t o m uthängd i pressen det behöver man inte "leva med"....?

Eller hade du inte tänkt så långt?
Inlägg #11: Postat: 2008-02-12 20:47:00
Tjejenistövlarna
Ne det kanske ni män borde ta reda på själv men ni verkar inte klara av det på egen hand.
Ta hand om det själva så slipper vi andra göra det
Inlägg #12: Postat: 2008-02-12 20:51:00
Tjejenistövlarna
Om du blir våldtagen så får han faktiskt ta det straffet.
Om man våldtar någon ska man tänka på det innan..
Du får alltså skylla dig själv om du våldtar någon. Då får man straff helt enkelt.
Inlägg #13: Postat: 2008-02-12 21:00:00
CMO
12/ Visst, men ditt påstående var att offret får "längsta straffet". Hur våldtäktsoffer psykologiskt hanterar traumat varierar nog rätt mycket beronde på personlighet och omständigheter. Nästan alla brottsoffer kan f.ö. uppleva trauman och få psykiska besvär som följd.
Inlägg #14: Postat: 2008-02-12 21:30:00
Mahria
Ur dagens expressen: "Jag är säker på att jag blev fälld, för att jag är en s.k svartskalle" eller "...domaren är en rasist"..., vad jag är trött på detta missbruk av begreppet "rasism" !!!
Inlägg #15: Postat: 2008-02-14 10:34:00
Daniel Wijk
Tjenis verkar mest vara arg på allt och alla som inte tycker som hon. Det trista är att dessa aldrig lyssnar om man skiver något tillbaka. Har man tur får amn en förolämpning som ligger i närheten av ett svar. Sånt är genuint trist. Den typen av människor älskar att försöka trycka ihop alla som inte håller med tillsammans med "det onda" som hon försöker bekämpa. Det blir lätt löjeväckande om man inte har bättre svar på tal än "ni fattar inget!!!".
Laddar...