Inlägg #1: Postat: 2008-02-09 16:41:00
|
Janne B |
Men så hör jag den ljuvligaste röst på bruten småländska "vad kan jag hjälpa dig med".Det var nästan en andlig upplevelse. Det visade sig att jag går hade gjort helt rätt i går. Gammal tid avbokad och ny tid införd. Men det visste jag inte. Vilken osynlig hand hade hjälpt mig i detta elektroniska elände??
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-09 17:47:00
|
Uno Hansson |
Det är tydligen inte bara vi enskilda konsumenter som har dålig koll på vad de inprogrammerade algoritmerna ställer till med. För lite mer än ett år sedan så tog jag en ny hemförsäkring, som då kostade 612 kr med 3000 i självrisk. För knappt en månad sedan så stod det 933 kr på det nya inbetalningskortet. Så jag ringde strax före jul, och frågade varför förändringen var så stor från det ena året till nästa. Den som svarade kunde inte reda ut det och skulle återkomma...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-09 17:48:00
|
Uno Hansson |
... När det bara var fem dar kvar innan inbetalningen för ett nytt år skulle göras - och ingen hört av sig - så var jag arg och ringde och då sa jag helt enkelt upp försäkringen. Efter att ha lugnat ner mig ytterligare en vecka utan försäkring, gick jag ut på Internet för att leta upp en ny försäkring. I ett infall av nyfikenhet så kollade jag först med det försäkringsbolag där jag just sagt upp min gamla försäkring...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-09 17:49:00
|
Uno Hansson |
... När jag skrivit in alla uppgifter och kom till den sidan då det bara var att beställa så stod det till min stora förvåning 542 kr med rabatt på 56 kr då jag var ny kund och jag skulle alltså betala 486 kr/år trots att jag skrivit 1500 kr som självrisk. Jag beställde förstås men trodde mest på att de kanske skulle märka att programmet gjort något fel. Jag var beredd att få ett brev där man beklagade felet, men istället kom ett nytt försäkringsbrev med ett inbetalningskort på 486 kr!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-09 18:54:00
|
Janne B |
Grattis Uno - Hurra!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-09 19:02:00
|
Uno Hansson |
5/ Hej Janne, ... jag gissar att de inte vågade ändra något, eftersom jag hade fått en bekräftelse via e-post med siffror och allt, som jag kunde hänvisa till!
|
|