En bra flickvän biter inte ihop och blir påsatt

Inlägg #1: Postat: 2008-02-08 12:22:00
Jocke S
Visst har kvinnan stor makt, och har alltid haft. Detta har varit biologiskt nödvändigt i alla tider, även om uttrycken har skilt mellan könen. Men allt detta vill inte feminismen och deras medlöpare medge. De föredrar att göra kvinnan till ett tidigare svagt våp, som man därför måste hålla under armarna, dalta med och fjäska inför!
Inlägg #2: Postat: 2008-02-09 18:43:00
Pia K
svar 1 Håller med faktiskt! Kvinnor har och har alltid haft en stor makt inte minst inom familjen. Är mamma inte nöjd, blir ingenting bra!

Men missuppfattningarna mellan kvinnor och män avtar inte.
Jag tror att det grundar sig i sexualiteten. Jag tror att männen vill äga kvinnan och kvinnans list, är inte alltid så stor.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-09 20:07:00
Jocke S
Vadå "äga kvinnan"? De flesta män vill ha ett hem, de vill känna trohet och trygghet från partnern, ungefär som kvinnor. Männen är också de som oftast förlorar mest på en skilsmässa. Och "ensamstående", är det inte mer att stå UTAN barn och ofta även utan bostad? "Delad vårdnad", blev ännu en kosmetisk jämställdhetsreform. Den går idag i 80 av fallen till modern!
Inlägg #4: Postat: 2008-02-10 09:02:00
Pia K
svar 3
Jo jag tror, att de flesta män vill äga kvinnan och det har med sexualiteten att göra. Som du själv vet är kvinnors och mäns sexualitet olika. Män vill avlasta sig medan kvinnan tar emot.
Men vad jag menar är, att kvinnan är också en människa med behov på alla plan.
Jag vet om orättvisorna mot män vid skilsmässor. När kvinnor börjar mäta sig mot män, blir det problem. Det ska man inte göra.
Inlägg #5: Postat: 2008-02-10 09:36:00
Jocke S
Visst är det en skillnad mellan mäns och kvinnors sexualitet. Men det får man inte säga idag, det vet du väl? Grundskillnaden är från början, att ingen, särskilt inte mannen, ville ha en annans mans avkomma i sitt hem. Det är elementärt, i alla fall var. Men "ägande", undrar varför du använder det ordet...Är du särartsfeminist, eller mot feminismen överhuvudtaget?
Inlägg #6: Postat: 2008-02-10 15:12:00
Pia K
5
man är så avancerad i diskussionerna här på Sourze, men jag vet inte vad särartsfeminist betyder? jag är född kvinna och jag anser att alla- män som kvinnor får vakta på sina mänskliga rättigheter.
Vi har alla samma berättigande. Det blir väl mer humanist?
Att äga, betyder pricis vad jag säger. Mannen vill äga kvinnan. Därmed inte sagt av ondo.
Laddar...