Inlägg #1: Postat: 2008-02-08 11:17:00
|
Unto S |
Sedan heter det inte ”kriget med Irak”, det heter ”kriget mot Irak” eftersom det är ett ensidigt, folkrättsvidrigt anfall mot en suverän stat. Oavsett vem som blir president så kommer han/hon att tillfogas Chomskys lista: ”Om man hade tillämpat Nürnbergprinciperna skulle samtliga amerikanska presidenter efter andra världskriget ha hängts.”
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-08 11:20:00
|
Jocke S |
Vadå "livmoderfeminister", vadå "korkade vita män". Vit nordisk man prata fördomar ur skägget! Ugh!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-08 11:50:00
|
Unto S |
>2 Jocke S. Livmodersfeminister kvinnor med kristen etik enligt gamla testamentet där kvinnan erkänner mannens överhöghet över sig själv, därför bör inte kvinnorna blanda sig i politiken. Enligt livmoderfeministerna är kvinnans uppgift att sköta hemmet och föda arvingar till sin man. Michael Moores bok ”Stupid White Men …” berättar vad korkade vita män är.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-08 11:59:00
|
Jocke S |
Du menar särartsfeminister? Stupid white women? Man bekämpar inte fördomar genom att sprida nya fördomar. Antingen man nu heter Michel Moore eller något annat, är enögd, eller bär skygglappar. Kapitalismen orsakade förvisso kommunismen. Men denna kommunism "lyckades" till slut förvärra kapitalismen. Likadant är det i könsfrågan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-08 13:24:00
|
Janne B |
ÄN EN GÅNG // Judisk tro och historia återfinns i Gamla Testamentet. Kristen tro i första hand i Evangelierna i NYA Testamentet. Effekterna av dessa evangelier kan man läsa om i Apostlagärningarna och Paulus alla brev....Att något så enkelt kan göras så svårt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-08 13:28:00
|
Janne B |
Du förstår Jocke att Unto håller sig med en helt egen teologi.Han går inte att lära eller rätta. Hillary en modern kristen kvinna, som även gett ut en bönbok, andaktsbok. Den handlar inte om att underkasta sig mannen och sådana larvigheter.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-08 13:49:00
|
Unto S |
>4 Jocke S. Du verkar vara ”snurrig” för det är svårt att förstå vad du menar … Är du stressad eller har du redan satt igång …
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-02-08 13:51:00
|
Unto S |
>6 Janne B. Du läser mina kommentarer som ”fan läser Bibeln”! Hillary Clinton kan inte vara ”livmoderfeminist” eftersom hon ställer upp i presidentvalet. Oroande är det däremot att hon har ”gett ut en bönbok, andaktsbok” och om hon blir president är hon tvungen att anpassa sig efter det amerikanska militärkomplexet, och därmed fortsätta med krig trots att hon har ”gett ut en bönbok, andaktbok”. Men så är det ”korset och svärdet” har alltid hängt ihop i kristendomen.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-08 13:52:00
|
Unto S |
Dessutom kan du neka gamla testamentet, hur du vill, i förmån för nya testamentet, men du kan inte komma ifrån att bägge finns i samma bok och att många tror på bibeln och kvinnans underlägsenhet och att Bibeln är guds ord.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-02-08 14:13:00
|
Jocke S |
7 Jaha, så fort argumenten tryter så är det som vanligt med politiska könsegocentriker: Fram med de enklaste personinvektiven! Kan du inte bättre? Vem var det som kallade dig "högt begåvad"? Host! Här kommer det som du trodde var min artikel Unto, här har du dina goda feminister. Janne kan också läsa. Den snälla tanten riskerar att utrotas på sikt!
Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-02-08 16:51:00
|
Jocke S |
11 "Humor", du gnäller ju själv bara någon petar på dig! Hyckleri är ett bättre ord jag bara skämtade. Under "humorns" täckmantel kan man visst framföra vilka tokigheter som helst om kön och politik. Sedan har jag bett dig använda min signatur, inget annat! Håll dig till reglerna.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-02-08 16:52:00
|
Janne B |
Unto, underbart om du har förstått att jag gillar dig på många sätt men inte alltid ditt ordval. Men jag ingår inte i ngn censur....Hoppas Unto att du sett att jag ibland berömmer dig men är lite ilsken dagen därpå. Även du svänger på det sättet eller???
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-02-08 16:57:00
|
Janne B |
Unto 8-9 / Jag lever tryggt i förvissningen att du vet hela skillnaden på GT och NT. Med din enorma läsvana kan du säkert se att ca 50 författare har haft olika saker att berätta beroende på sin situation. Jag har aldrig träffat en kristen som sagt att ngn fått Bibeln färdigskriven av Gud.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-02-08 17:01:00
|
Janne B |
Däremot har jag frågat fem kloka kunniga muslimer om Koranen. Den bok som Profeten fick i färdigt skick av Allah.Den saken kan inte ens diskuteras. Detta är ju en enorm attitydskillnad till heliga skrifter. Hoppas att jag inte missförstått detta!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-02-08 17:02:00
|
Unto S |
>12 Jocke S. Att jag inte använder din signatur utan använder ditt namn vissa gånger beror på vad du har skrivit i kommentaren innan. Det liksom ingår i ”tokerierna”.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-02-08 17:28:00
|
Unto S |
> 13 Janne B. Nu ska jag vara personlig. Min omgivning säger att jag är snäll, för snäll och att jag litar blind på folk. Även om jag har fått lida för den attityden så tänker jag inte ändra mig. Det är bara när jag skriver, eller som förr i tiden när jag målade tavlor, som jag är elak. Det är liksom någon sorts rollspel jag håller på … jag samlar mina kommentarer i som jag kallar ”Viktor – en dogmabok”.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-02-08 17:30:00
|
Unto S |
Den kommer aldrig att publiceras, även om mina yrkeskunskaper skulle ge möjligheter att trycka och publicera den själv. Manusstadiet kommer ändå att lämna spår efter sig och berätta för framtidens generation vad som hände i början på 2000-talet och som balanserar mot den allmänna uppfattningen som råder denna tid. De är liksom ”fotografier” från en viss tidsperiod. – Nu måste jag laga mat för den ”förlorade sonen” som har flyttat hem efter många år i Stockholm …
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-02-08 17:36:00
|
Janne B |
Tack för förtroendet. jag kanske spelar snällare än jag är, lite konflikträdd. Även jag har massor i Arkivet som efter bearbetning skulle kunna bli en hyfsad bok i begränsad upplaga.
|
|