|
Inlägg #21: Postat: 2008-02-04 17:37:00
|
|
Jocke S |
I kulturprogrammet Kobra visade man det konstmuseum som byggts under jord i Japan. Det består uteslutande av kopior av de främsta verken genom konsthistorien. Minns int exakt, men även struktur och kanske duk var exakt kopierade genom datateknik, vad vet jag.
Politik är också en konst, kanske även vetenskap och religion ja kanske rent av maskiner. Släpp all konsten fri!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-02-04 17:46:00
|
|
Jocke S |
När det gäller kopior så är det väl värre med folk som blir som kopior? Dels finns det ju de som exakt vill efterlikna sina idoler togs också upp i Kobra, sedan finns det förstås hela ungdomsmodet och den vanliga och nödvändiga sociala anpassningen. Men sedan finns det ju ett annan rent papegojaktigt upprepande av vissa saker. Ingen nämnd och ingen glömd, alla är vi nog delvis drabbade...snyft
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-02-04 18:41:00
|
|
CMO |
22 etc/ Nu är det ju inte alla som har lika exklusiv och högborgerlig smak som Unto. Själv gillar jag t ex "folk art". Ett bra exempel på sån konst är den hyllning till apelsinen som en postverksabetare i Houston, Texas skapade. Ett filmklipp om fantastiska "The Orange show" finns här ....
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-02-04 18:42:00
|
|
CMO |
f/ Jefferson Davis McKissack, var minsann ingen kopia.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-02-05 10:03:00
|
|
Inger Olsson |
CMO: ett stort eloge för ditt länktips. Enkelt att bara klicka på. När jag såg den korta snutten tänkte jag på karnevalen i Perstorp. Det är inget fel på den alltså ;-
Du tar upp en art som är omedelbar och som ej går att spara för eftervärlden. Visst du kan dokumentera den på foto/film men du förstår vad jag menar? Typ: "Workshops"...
|
| |