|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-01 17:07:00
|
|
Jocke S |
"Bestämmer"... "oftast"? Men...då är ju hela debatten och politiken helt felaktig! Eller?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-01 17:20:00
|
|
Jocke S |
Vad säger ni knegare och medelklassgubbar! Är ni under toffeln, och debatten ett enda hyckleri?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-01 21:03:00
|
|
Marcus |
Jag håller med Ragnhild...... svenska män är toffelhjältar, det är därför genusvetenskap som inte ens är en vetenskap och feminism har framgång här.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-01 21:04:00
|
|
Marcus |
det är tydligen bara kvinnor som Evin Rubar med flera som kan knäcka feminismen. Svenska män och kvinnor jamsar med....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-01 21:11:00
|
|
Jocke S |
Visst är det sorgligt tyst i själva debatten från svenska män. Och manliga politiker vill ju mest ha kvinnors makt för att öka sin egen. Men det har börjat rör sig lite ändå, med flera manliga feministkritiska böcker. Annars kan du gå in på min sida här på sourze och kolla lite...Finns även annat här, svårt att hitta dock.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-01 21:15:00
|
|
Jocke S |
Länk: sourze.se
Själv tycker jag RB:s inlägg mest andas en smula sedvanlig dubbelmoral...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-01 23:06:00
|
|
Leif-Arne |
Jag anser toffelhjälten förtalad och underskattad. Toffelhjälten är något av samhällets stöttepelare. Kom ut ur garderoben alla toffejlältar och visa att vi finns. Våga vara stolt över att vara toffelhjälte. Själv är jag naturligtvis toffelhjälte och ordförande i föreningen VFM.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-02-01 23:13:00
|
|
Jocke S |
Ånej, du är ju en sån där jämställdhetshjälte. Eller kan det vara samma sort?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-01 23:28:00
|
|
Leif-Arne |
7 Hur känner man då igjen en äkta toffelhjälte; det hänger naturligtvis på toffeln. En äkta toffelhjälte har lämpligen en toffel i scotskrutig pläd företrädesvis i beiga nyanser. Många yngre toffelhjältar begagnar tofflor av Brikenstock modell, de är naturligtvis inga äkta toffelhjältar emedan dessa skodon även undersundom begegnas av sk. gymmare och ger därför en alldeles för sportig approach, vilket diskvalificerar vederbörande från att vara en äktatoffelhjälte.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-02-02 00:09:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Den inhemska arketypen för en toffelhjälte, måste väl ändå vara den gamle serieklassikern "Lilla Fridolf" ? Vill minnas att jag glorifierade hans fru Selma när jag var en ung tös.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-02-02 00:34:00
|
|
CMO |
Är velournissen en typ eller avart av toffelhjälten?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-02-02 15:05:00
|
|
Jocke S |
Ser man på, här verkar de samsas ändå! Kvinnlig revanschism med manlig undfallenhet.
En uttömmande och ärlig definiering vore kanske på sin plats? Ur ”Våra svenska feminismer: "Feminissen Feminisse contramasculine"
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-02-02 15:06:00
|
|
Jocke S |
"Feminissen Feminisse contramasculine
Manlig feminism. En könsdebattens tulipanaros, en genusmanipulerad korsning mellan forna tiders gentlemän och toffelhjältar. Feminissen negligerar eller är okunnig om sitt eget köns dilemma, sina utsatta bröders problem och sina förfäders oftast ärliga uppsåt och arbete. Dras med en besvärande fjäskläggning. Extremformen söker trygghet i matriarkatdillerier."
|
| |