Inlägg #1: Postat: 2008-02-01 15:24:00
|
Telluselle |
Du kan antingen vara en del av problemet genom att vara en surkart och pessimist eller så kan du vara en del av lösningen genom att göra det bästa du kan här och nu i ditt eget liv.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-02 16:00:00
|
Uno Hansson |
Jag tror att du har rätt Telluselle, när det gäller hur ens egna attityder påverkar omgivningen. Alltså, om man smittar ner sina medmänniskr med "virus" eller med tro, hopp och kärlek. Men Unto, du har dessutom faktiskt fel när han kategoriskt påstår att USA är den egentliga virushärden. Felet är att det inte finns hundratals miljoner människor som enveter efterlyser valfria konkurrerande valutasystem som har autonoma spärrar mot att pengar kan lånas ut mot ränta
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-02 16:03:00
|
Uno Hansson |
Unto jag borde förstås skrivit ... när du kategoriskt påståt att...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-02 16:09:00
|
Uno Hansson |
Som jag på annan plats skriver om arbetsdelningen verkninggrad så är 50 av priserna ! på det som man betalar med de inkomster som sätt in på vars ach ens lönekono räntor !, om man tar med boendekostnaderna!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-02 16:13:00
|
Uno Hansson |
2/ märk väl ... autonoma ! spärrar ... inte militaristiska lagregler!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-02 16:46:00
|
Unto S |
Uno nu menar jag inte den finska varianten av ordet uno. Dina rader: ”Felet är att det inte finns hundratals miljoner människor som envetet efterlyser valfria konkurrerande valutasystem som har autonoma spärrar mot att pengar kan lånas ut mot ränta.” Dina teorier är utopier, det finns miljarder människor som inte ens förstår innehållet i ditt resonemang. Allt i dina resonemang är likadana. Jag vet inte i vilken -ism den sortens intelligenta tankar kan kategoriseras.
|
|