Ny månad, ny röta

Inlägg #1: Postat: 2001-10-04 09:47:00
sus
Vill bara säga att jag håller med dig och att jag med glädje läser dina inlägg. Sen vill jag tillägga att det är synd att så många artiklar passerar förbi nästan omärkligt. Jag har läst många små pärlor bland dem som fått bara 20, 30 läsare. Och det är synd.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-04 09:50:00
Camilla
Jag håller fullt och fast med dig. Jag skriver inte på Sourze och jag kommenterar nästan aldrig. Men, roligt har jag. Tror nog att de där tiotusen kan vara boven. Fast nog är det lite roligt med konflikter?
Inlägg #3: Postat: 2001-10-04 10:33:00
Stefan Holmqvist
Skickligt. Bra formulerat och skrivet med goda intentioner. Dessvärre blir bara det här ännu ett innlägg om vad skribenter egentligen skall göra, hur sourze egentligen skall osv. Jag tror Sourze formas av folk som skriver på gott och ont. När sakligheter kommer kan man bemöta i sak. När folk skriver det du subjektivt anser vara röta så kan vi eskalera till person eller börja prata om principer, moral och sourzestandarder. Jag tycker vi skall överlåta den biten till Belinda & Co.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-04 11:11:00
Lena
Det är synnerligen bra analyserat. Jag kände mig naturligtvis träffad ang nr 2. Dilemmat är att låta ståndpunkter som man finner fjärran från sin egen uppfattning stå oemotsagda. När man läser såna inlägg väcks en innerlig lust att visa tankar från ett annat perspektiv jag ska testa räkna till hundra metoden, he he
Inlägg #5: Postat: 2001-10-04 11:16:00
Fredrik Jung Abbou
Bra att du proklamerar lite Pride. Detta blir lett ett Nerdarnas Gladitorer om det springer iveg for fort.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-04 11:16:00
Kajsa Kallio
Snälla, snälla Marcus. Gör nu som du säger, skärp dig och börja skriva. Stå över det du föraktar, dränk Sourze i bra texter och tänkvärda artiklar utan fyra-ords-rubriker. Du kan, det vet jag.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-04 11:26:00
Lotta Malmheden
Det handlar om mod, att bryta mönster.
Så gör just det, utveckla och prova andra vägar att bli läst.

Hälsningar
Inlägg #8: Postat: 2001-10-04 12:00:00
Zeid
Visst... du har helt klart rätt...sourze är på fel väg och om det inte ändras snart så kommer alla seriösa skribenter att försvinna.. det skulle vara synd
Inlägg #9: Postat: 2001-10-04 12:04:00
exec
jag tvivlar starkt på att du kommer lyckas skärpa dig på annat sätt än att helt lägga ner skrivandet här.
Inlägg #10: Postat: 2001-10-04 12:11:00
Erik
Så du har börjat mogna äntligen? Bättre sent än aldrig.
Inlägg #11: Postat: 2001-10-04 15:53:00
Michael Korell
Ett steg i rätt riktning, bra text. Ett sätt att åtminstone reducera rötinläggen är att införa en regel om att samma person inte kan vinna på "antal klick" två månader i rad, eller att införa något slags betygssystem.
Inlägg #12: Postat: 2001-10-04 17:16:00
Frida Berglund
Röta eller idétorka, lika illa båda två. Det är lite pretto över dig numera, var är din gamla skrivarglöd. Du kritiserar andra oftare än kommer med någt eget.
Inlägg #13: Postat: 2001-10-04 19:44:00
Carola Ulups
Ja, du har helt rätt!! Jag är ingen skribent men det som slår mig direkt är alla hårda ord, alla rubriker som innehåller både det ena o andra könsordet. Innnehållet har ibland inte med själva rubriken att göra. Inte konstigt att de flesta följer med i den svängen. Jag är ny här, men jag hoppas på att lära mig desto mer. Dina ord var väldigt väldigt bra!!
MVH
Carola
Inlägg #14: Postat: 2001-10-05 10:19:00
gisela
räknas detta som röta, eftersom det blivit många kommentarer? då erkänner jag mig medskyldig. hur som helst. intressant analys, och förmodligen helt riktig. men folk kommer inte sluta bry sig om de 10 000. eller hur? man kanske borde ändra reglerna på något sätt... hur det nu skulle gå till...
Inlägg #15: Postat: 2001-10-05 11:40:00
P
Gissa om Olsson satte morgonkaffet i vrångstrupen när hon såg att hennes vinnarrubrik överträffats av Berglund. Det spelar ingen roll om rubrikerna var motiverade, dom kunde satt en annan. Nu har dom sålt sig och tappat cred, mycket cred. Hoppas dom tycker det är värt det.
Laddar...