|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-31 12:42:00
|
|
Jocke S |
Det kanske var ambitionen, Gary Grant? Tar man tillräckligt antal foton och fifflar lite så...
Men vapen var ämnet. Är det inte så att ju mer och farligare vapen, desto säkrare fred? Så har jag hört här och där i alla fall...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-31 14:15:00
|
|
AlfVerner |
1>Utveckling. Ramona Ramona. Ordet "fred" inkräktar på ordet "frihet" i meningen "Frihet" att sälja, frihet att köpa, frihet att "inneha", frihet att nyttja. Och för att försvara "friheten" måste det till krig, d v s vapen. Sålunda är kriget förutsättningen för friheten, som ju är det yttersta skälet för freden. Vad ska vi med fred till när vi inte uppnår frihet...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-31 14:19:00
|
|
AlfVerner |
..sen Ramona Ramona Ramona, tror jag att många såg Göring som en Cary Grant, men att det då var under Nazitiden...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-31 14:54:00
|
|
Unto S |
Många svenskar älskade Göring och även hans svenska hustru Karin. Jag har träffat äldre tyskar som inte gillade Göring men däremot Goebbels var populär i Tyskland. Som en äldre dam sa: ”Vi satt och lyssnade Goebbels´ underbara tal i radion, hela familjen, på söndagsförmiddagarna.” Israel har skapat sina egna ikoner som inte står Göring och Goebbels efter när det gäller människohat. Tyskarna mot judar, judarna mot palestinier …
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-31 15:32:00
|
|
Jocke S |
Wow, sån stämning det måste ha varit i Tyskland då! Åtminstone på vissa ställen...Jag tror man måste inse detta, för att inse faran med liknande rörelser i framtiden. Men också mostsatsen: Hur skulle man göra för att kunna bygga upp en sund entusiasm i ett land, ja i hela världen? Inte bara "uppifrån och ner", utan från båda hållen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-31 16:19:00
|
|
Ramona Fransson |
Tja, Göbbels var ju inte propagandaminister för ingenting!
|
| |