|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-30 10:32:00
|
|
Elina |
Vad har du för åldersnoja Janne? Känner/har känt flera över 80 som arbetar på heltid helt klara i huvudet. Den äldsta var 103 när han gick ner till 75. Gubben min började hytt jobb vid 75. Däremot inte sagt att just USAs president är lämpligt jobb för alltför gammal gubbe/gumma.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-30 13:20:00
|
|
Janne B |
Jo lite åldersnoja har jag nog, samtidgt som jag lite lider av att jag gick ut från arbetsmarknaden ett par år för tidigt. Jag har sökt fler deltidsjobb sedan dess.Men så blev jag ju allvarligt sjuk för drygt ett år sedan. Så nu avvaktar jag bara.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-30 13:22:00
|
|
Janne B |
Problemet med presidenter som börjar bli senila är att det är jättesvårt att avsätta dem. Vicepresidenten kan inte bara kliva fram och säga "nu tar jag över old man".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-31 10:42:00
|
|
Patrick G |
McCains snälla ord om Floridaförloraren Giuliani fick mig att komma på en hemsk tanke; han kanske väljer rudy som vice-president?! Med tanke på gubbens ålder är det faktiskt rätt skrämmande. Kanske han kan tillfråga Hillary. De verkar gillar varandra stort.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-31 11:00:00
|
|
Janne B |
Tänk att vi är så inne i USAs valrörelse att vi kör med förnamn och även smeknamn på kandidaterna. Jag känner dem nog bättre än vad jag känner mina grannar. Du kusliga mediatid. // Jag tror Jesus får komma med ett nytt uttalande i frågan "Vem är då min nästa?"
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-31 14:47:00
|
|
CMO |
Det är en gammal fördom att alla gamla blir "senila" i meningen mentalt /intellektuellt sämre. Speciellt de som håller sig aktiva. Sitter man bara hemma och degar blir man nog dummare, oavsett ålder. Mitt förslag till running mate för McCain är Huckabee för att appellera till Evangelicals. Sen vore det inte fel om Huckabees skattereform togs till övervägande.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-31 15:21:00
|
|
Janne B |
Jo vi blir alla gamla med avtagande krafter i alla bemärkelser, dock vid olika ålder. När John C uppvisar sina första symptom vet vi inte. Radion har de senaste dagarna sagt att med väl doserad motion och kost kan man förskjuta åldrandet ca 10 år. Detta tycker jag att jag alltid sett omkring mig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-01-31 15:23:00
|
|
Janne B |
Jag är helt övertygad om att några kilometers promenad ett par ggr om dagen är synnerligen välgörande. Med eller utan hund.Men då ska man ha friskt hjärta, bra balanssinne o lite annat...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-01-31 15:32:00
|
|
CMO |
7/ "Signalerna rör sig långsammare. Det finns inga tecken på att intelligens, minne eller kreativitet behöver försämras, men reaktionerna är långsammare och man blir snabbare trött. Detta gör t.ex. att det blir svårare att reagera på små snabba förändringar, framför allt i komplicerade situationer." Länk: aleph.se
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-01-31 15:33:00
|
|
CMO |
9 f/ Dvs man blir sämre på dataspel men inte på schack.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-01-31 16:27:00
|
|
Janne B |
Polisen vet att det är i vissa överraskande trafiksituationer som de äldre ligger risigt till. Som vänstersvängar i gathörn där man låter första bilen passera, men sedan "missar" man att se den andra....för den var gömd bakom den första bilen. Har alla äldre förera rätt glasögon - de koster 3-6000 kr nu.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-01-31 16:35:00
|
|
Jocke S |
Har du rätt bågar på dig nu Janne? För nu blev det väl en nolla för mkt? Jag har reklam liggande här som lovar för några hundra. Billigare än den "gamla vanliga".
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-01-31 16:55:00
|
|
Unto S |
O-ja! På bensinmacken kan man köpa glasögon för 20 spänn. Janne har rätt, vill man ha riktiga glasögon så får man lägga 3000-6000 kr på bordet. Antalet nollor är rätt …
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-01-31 17:00:00
|
|
Jocke S |
0 Förresten, har det inte blivt bättre resultat med dom numera ofta föraktade gubbarna? Än såna där kanaljer från medelåldern? Jämför sådana som De Gaulle, Deng Chiao Ping, Gorbatjov m.fl med ungtuppar som Stalin, Hitler, Mao, Pinochet ganska ung då väl? Marcos m.fl.? Reagan vill nog en del ha med bland de förra. Och Persson vill nog nån ha med bland de senare...Fanns det fler gubbar? Gummor och unghöns kommer med en annan gång.
|
| |