|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-30 02:33:00
|
|
Marcus |
Så om män inte förväntas dölja sina "bröst" sina bröstmuskler och kvinnor förväntas skyla sina "bröst" mjölkörtlar inbäddade i fett, så är det för att mansbröst och kvinnobröst är två olika saker.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-30 02:36:00
|
|
Marcus |
Bröstvårtor däremot är mer lika både på män och kvinnor och det beror på att det är krångligt för naturen och darvinismen att ta bort något på det ena könet som behövs på det andra könet. Män har alltså bara bröstvårtor för att kvinnor behöver ha dom. Inte för att män behöver dom.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-30 02:37:00
|
|
Marcus |
Om 10.000 år kanske män inte längre har bröstvårtor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-30 02:38:00
|
|
Marcus |
Och om det verkligen var kvinnors bröstvårtor som var problemet så kan väl alla kvinnor som vill klä av sig tejpa över sina bröstvårtor med lite tejp eller plåster, och se hur det går :-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-30 02:41:00
|
|
Marcus |
För övrigt får gärna ALLA tjejer gå barbröstade både på badhus och på krogen ...... det vore supernice!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-30 10:10:00
|
|
Jocke S |
Läste idag i metro. Ett badhus i Göteborg har dömst i hovrätten att betala 40.000:- för diskriminering till två kvinnor som hindrades bada i slöja och långärmat. Badhuset friades i tingsrätten, och överväger nu att överklaga till HD, de anför säkerhetsskäl. DO drev fallet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-30 10:14:00
|
|
Jocke S |
Badhus, kvinnor och klädsel, knepig fråga. Vad händer med barbröstat, redan tillåtet i ett badhus i S-vall, tror jag det var i kombination med slöja? Ja alltså i samma badhus, inte på samma person :- Kommer det gå att samsas, så alla känner sig icke diskriminerade?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-01-30 16:55:00
|
|
Jocke S |
Forts. Slöja i badhus. "Det här är en viktig markering från samhällets sida att religionsfriheten skall skyddas" säger DO. Va? Bör inte "religionsfrihet" innebära att offentlig miljö står helt fri från strikt religiösa påtryckningar?! Nästa? Iranska kvinnor lär ju bada helt påklädda. Eller: "Vi kräver egna badtider för kvinnor, och hela badräkter för alla andra kvinnor då."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-01 10:12:00
|
|
Martin Ekdahl |
Religion är knepigt i ett sekulärt samhälle. Av princip är jag för religionsfrihet men då jag ofta ser att denna frihet krockar med andra friheter och rättigheter anser jag att samhället måste dra skarpa skiljelinjer mellan vad som kan anses vara "religiös praktik" och vad som är "kultur".
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-02-01 10:13:00
|
|
Martin Ekdahl |
Kulturella sedvänjor som slöja, omskärningar eller tvångsäktenskap är inte automatiskt omfattade av religionsfriheten. Det finns en farlig relativisering i samhället som framför budskapet att "en kultur är lika god som en annan". Detta går inte ihop med det sekulära samhällets grundpriniciper.
|
| |