Tidiga insatser motverkar brottslighet

Inlägg #1: Postat: 2008-01-27 20:44:00
AlfVerner
Detta är ju en sinnesjukt skandalöst låg nivå. "I detta arbete har just våld och utsatthet fått eget utrymme...." Sjung "We shall overcome" vid varje samling i skolan med "de utsatta", det är väl en fin start.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-27 20:49:00
AlfVerner
Vi har så IN I HELVETES MYCKET kunskap om människor och deras utveckling och samspel, så det behövs ingen samling moderata idioter som "utvecklar "MODERATERNAS" politik. Jag föreslår att ni slutar belasta mina skattepengar och avgår. Det finns inte ens en förutsättning att börja den utbildning som ni NATURLIGTVIS redan borde haft med er in som demokratiskt valda representanter.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-27 20:51:00
AlfVerner
...ni skulle möjligtvis inte kunna låta Arne Borg, Sven-Otto Littorin och ärkenötet Mats Odell gå en preparandkurs i ekonomi?? Dom är ju faktiskt satta att sköta landets ekonomiska utveckling...
Inlägg #4: Postat: 2008-01-27 20:56:00
AlfVerner
Varför får jag en känsla av att artikelförfattaren är ett mobbingoffer som aldrig fick vara med och som blev vald sist, men som sökte tröst på moderatpartyn där man fick spela gratis flipperspel, dricka sprit till självkostnadspris och då och då få hålla en flicka i handen under förutsättning att man kom hem före klockan 21.00?
Inlägg #5: Postat: 2008-01-27 21:01:00
AlfVerner
"Hur kan villkoren utvecklas och stärkas?" -Du behöver inte fundera alls. Man bränner fem bilar i Göteborg, hotar folk till livet i en rent militär operation och rånar dig. Sen använder man pengarna till personlig utveckling, svårare än så är det inte i Marknadssverige. Och ni fattar inte ett djävla dugg om något sammanhang överhuvudtaget, utan sitter och formulerar era Lyckoslantsteser...
Inlägg #6: Postat: 2008-01-27 21:03:00
AlfVerner
...det är så sjukt att det bara förtjänar en fnysning så att hela bihålleinflammationen åker ut, och det har du fått nu.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-27 21:06:00
AlfVerner
"Varför är det fel att kunna leva på sin konst" skaldar en annan moderat idiot, "Vad är det för fel att vara idiot"? säger jag. Det är inget fel alls, MEN DET KOSTAR SÅ FÖRBANNAT MYCKET PENGAR om dom hamnar i riksdagen. Det är DYRT, det är det som är felet.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-27 21:09:00
AlfVerner
...tänk om marknaden tilläts reagera direkt på dessa politiska hemslöjdare, då hade dom för fan hamnat i containern för riskavfall direkt, det kanske inte är så dumt med "marknad" iallafall. Fast man vill nog bara ha "marknad" när det gynnar deras egna syften", som att betala TV-licens när det gagnar deras egna syften...
Inlägg #9: Postat: 2008-01-27 21:12:00
AlfVerner
...så till en sakfråga. Det finns vetenskapliga underlag för hur många man ska vara i en skolklass, på ett dagis etc. Överstigs detta antal skapas kontraproduktivitet och utanförskap. Detta vet varenda djävel som bara nosat det minsta lilla på hur man bygger en skola...
Inlägg #10: Postat: 2008-01-27 21:13:00
AlfVerner
Vad tänker den lilla lyckoslantsgruppen göra åt det?
Inlägg #11: Postat: 2008-01-27 21:19:00
AlfVerner
När jag läste min text känner jag att mitt förrakt inte nått tillräckligt starka nivåer. Jag ber om ursäkt för det...eventuellt är det danskarnas EM-guld i handboll som gjort mig lite mild. Grattis Danmark.
Laddar...