Att belysa verkligheten

Inlägg #1: Postat: 2008-01-27 19:16:00
CMO
Om inte pengarna räcker får man helt enkelt strunta i att betala de lägre prioriteterna. Med andra ord betala inte CSN om du inte har råd. Skriv ett brev och förklara att du inte kan betala men att du ska betala så fort din ekonomi blir bättre.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-27 19:27:00
Inger Olsson
CMO: du har helt rätt. Men jag tror att soss har upplyst Alexandra om detta? De brukar vara noga med sådant eftersom sossbidraget ska täcka det endast nödvändiga.
Tyvärr har hon redan betalningsanm. Hoppas att det är i grupp 5. Om man dessutom har inkomstbortf. jmf med föreg. tax.år så kan man söka nedsättning hos CSN. Kommer inte ihåg procentsatsen. Någon?
Inlägg #3: Postat: 2008-01-27 19:32:00
Franklin
Om man har goda skäl kan man dessutom få uppskov med lån och annat under en tid. Därför är det alltid bra att prata med sin bank. Det är också lämpligt att se över sina försäkringar och annat, där kan ofta finnas pengar att spara genom att byta försäkringsbolag eller temporärt ändra sina försäkringar.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-27 20:33:00
Telluselle
När jag hade sjukpenning kunde jag betala alla 5 men pga att detta inte ingår i socnormen SER DET UT som ett överskott vilket nu gör att jag inte ens har till nr 1 eftersom de räknar bakåt i tiden.
Laddar...