Kärnkraft är säker, men hur länge?

Inlägg #1: Postat: 2008-01-24 12:48:00
tobias
Dumheter. Det är ingen som sagt att vi ska stänga av alla kärnkraftverk innan vi har alternativ. Men en nysatsning på kärnkraftverk är ju knappast ett steg i rätt riktning. Att politiker inte heller vågar lägga ut nån plan för avveckling leder till att man väntar med kostnaderna för en omställning så länge som det är tillåtet. Det där att alternativ energikällor skulle försämra vår levnadsstandard är det lögnaktigaste nonsens som nånsin kommit ut från svenskt näringsliv, m.fl.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-24 12:52:00
tobias
För övrigt skulle ett misstag med kärnkraften få betydligt allvarligare konsekvenser än ett dåligt tillverkat läkemedel. Jag tog upp det främst som ett exempel på att den mänskliga faktorn kan dyka upp var som helst, även inom kärnkraften. Och då får den förödande konsekvenser.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-24 13:31:00
Inger-Sofia
Hej tobias.BRA talat.Lars.Naivt .Liknelsen med medicinen..Var ingen höjdare.Vi vill inte frysa Ha en bra levnadsstandard.säger du.Vad tror du den vore till för nytta.Om vi inte klarar av att hantera kärnkraften-verken.Vad tror DU i längden Det skulle blir för bekvämlighet..nej mer kunskaper och rön om kärnkraftverkens framsteg.får du allt presentera.och inte bara floskler som naivt,inte frysa.en hygglig levnadsstandard,som argument till varför vi skulle bygga nya kärnkraft..
Inlägg #4: Postat: 2008-01-24 13:58:00
peter_
Varfor inte borja har:
Länk: vattenfall.se
Inlägg #5: Postat: 2008-01-24 14:15:00
tobias
Ja, varför ska vi börja just där? Den informationen tillför inget nytt.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-24 15:37:00
Lars Nilsson
3/ Dina alternativ är? Själv kommer jag ihåg kärnkraftsomröstningen i början på 80-talet och allt prat om alternativa energikällor. Blev inte särskilt mycket. För övrigt är det naivt att kräva någon sorts absolut säkerhet för kärnkraft. Allt har, som sagt, sina risker. Själv vägrar jag att frysa och dra ned på min standard bara för att Du är rädd för kärnkraften.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-24 15:37:00
Lars Nilsson
f/Och tack och lov är vi många som har den uppfattningen. Men inget hindrar att Du redan nu börjar solidaritetsfrysa och bo i tält. Alltid minskar det energiförbrukningen något..
Laddar...