I väntan på USA:s blodiga hämnd

Inlägg #1: Postat: 2001-10-03 11:10:00
micke
Dumheter. Allting började med Englands blockad av tyska flottan i första världskriget - då gick man över gränsen och ansåg att civila liv också bar legitima mål, många tyska kvinnor och barn svalt och led. Sedan dess har våld mot civila ansetts sjysst om man strider för den goda saken. Om den goda saken sedan är islam eller kapitalism kan man tvista om.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-03 11:34:00
tobias
Det är inte först de senaste dagarna som man kunnat visat upp bevis inför andra länder. Trots detta pekade man ut Bin Laden ganska omedelbart. Ovh nu när de fått reda på det så ställer de ett otroligt hårt krav på Talibanerna att ta ställning och hitta en gömd person i deras land inom 48 timmar, annars kan de räkna med ett litet anfall mot.... ja vem vet vad de har tänkt attackera?
Inlägg #3: Postat: 2001-10-03 13:35:00
Erik
Du säger att USA vet att bin ladin är skyldig. Kan du då förklara varför man vägrar att lägga fram dessa bevis för andra än sina bundsförvanter i NATO? Jag kommer inte att tro på dessa "bevis" förrän jag ser dem. Och förresten rättfärdigar bevis mot bin ladin inte att bomba sönder ännu ett utfattigt land i tredje världen...men så kommer att ske tyvärr. Jag spår dock att det kommer att stå USA dyrt. Hatet växer, nya bin laden föds. Man stoppar inte terrorism med terrorism.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-03 14:33:00
Thessan
Hjälp. Det är möjligt att talibanerna vet att Bin Ladin är terrorist, det har ju inte undgått någon under de senaste veckorna. Men att de skulle veta att det är han som är hjärnan bakom dåden är väl att ta i. Och USA:s klavertramp är ganska grova, de väger inte jämt med deras försök att vara "Storebror". Självklart ska de agera, men att starta hämndaktion mot ett land och ett folk som inte kan rå för att Bin Ladin ev håller hus där...? USA får hålla sig i skinnet en stund till.
Laddar...