|
Inlägg #21: Postat: 2008-01-24 09:33:00
|
|
Inger Olsson |
11 I de första meningarna använder du en retorik som hämtad från små barn med "kiv i sandlådan"- typ.
Har du barn?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-01-24 09:37:00
|
|
Inger Olsson |
13 Här påstår du: "Min liknelse med piratförlaget var att de rörde om i grytan och fick kultur eliten att spy och idag funkar branschen mycket bättre."
Kan du hålla isär orsak o verkan? Varför skulle "Kultureliten" spy över att författarna inte ville vara i händerna på bokförlag som först vill se till att aktieägarna får sitt?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-01-24 09:52:00
|
|
Inger Olsson |
Nu har du förbannat det namnet så ofta så utveckla vad "Kultureliten" är!
Har du levt med konstnärer? Om vi undantar journalister, så kan jag inte erinra mig att politik diskuteras nåt nämnvärt ens! Om vi undantar 60- och början på 70-talet Kan du sen räkna upp hur många konstnärer som ställer upp vid val, i partiers kampanjer?
Jag får bara upp 2 namn på direkten. Sven Wollter och Jerry Williams...
Som sagt: konstnären vill vara fri på ett plan som jag tror du inte riktigt förstår.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-01-24 10:00:00
|
|
Inger Olsson |
Sen Johan: OM jag vill förändra något så ser jag till att ha "kött på benen", d v s tunga argument.
Vilka är dina argument? Du kastar skit snarare, alltså mycket flum, än att du bevisar att du är insatt i problematiken.
Eftersom du anser att "allt är så jävla fel" på kulturområdet; konstnärer är sossar o s v - var finns dina konkreta förslag?
Kan du diskutera i Kulturrådet på den nivån som du har fört här på Sourze?
För i s f: Stäng Kulturrådet, som finansieras av skattemedel.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-01-24 10:02:00
|
|
Jocke S |
18 Alltså JSvH, jag är inte tappad bakom en vagn. Du kanske har ADHD ändå? Jag har bott utomlands, tre vintrar, gjort min pilgrimsresa till Indien -68 m.fl. däribland Sovjet, rest jorden runt 89-90, 11 mån 89-90 med sambo, inkl tvärs USA med bil. Barn mellan 13 och 38, vad har det med saken att göra? Har bred social och geografisk erfarenhet. Kan tänka själv. Inser mänsklighetens djupare dilemma.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2008-01-24 10:05:00
|
|
Jocke S |
Du är bara efter procentsatser i ett nationellt perspektiv. Vi lever globalt, fördjupat samarbete måste var globalt ekonomi, klimat. Stod bl.a i SvD igår. Vi måste ha konkurrens i att vara bäst, inte värst! Kan du lämna personliga saker utanför tack? Och grottmänniskor genomför inte folkmord! Hur gammal är du egentligen?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2008-01-24 10:10:00
|
|
Jocke S |
För nytillkomna tittare vill jag bara påpeka att JSvH själv har framfört att han har ADHD, som ett argument för något vad det nu var.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2008-01-24 10:19:00
|
|
Inger Olsson |
Johan S v H: Jag kom att tänka på det nu o berättar därför om en personlig upplevelse på 90-talet, år 94/95. Då tar en person spelar ingen roll med ett romanmanus av mig till Bokmässan för att tala med förläggaren där. Jo, mitt manus var det inget fel på, tvärtom, men förläggaren skriver har papperet kvar att de måste tacka nej till
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2008-01-24 10:19:00
|
|
Inger Olsson |
skönlitterära projekt därför det var mer lönsamt att satsa på facklitteratur, därför det fick de bidrag för att trycka o dessutom kunde man ändra i facklitteratur.
Min fråga är: får bokförlag också bidrag från staten? Som konstnär lämnade jag projektet, hade fött det, o började på nytt. Det ligger fortfarande kvar o jag har glömt det. Men det bekymrar inte mig.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2008-01-24 10:56:00
|
|
Janne B |
27 Jocke, du är väl insatt i vad bolkstäverna betyder? /Adhd är en förkortning för den engelska benämningen attention deficit/hyperactivity disorder. På svenska brukar det översättas med: "uppmärksamhetsstörning med överaktivitet"// Så står det på nätet. Men fungerar givetvis olika i olika miljöer och olika åldrar. För många minskar symtomen med åren och lämplig medicin.// Johan är givetvis värd all beundran som kämpat med detta sedan barnsben.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2008-01-24 11:17:00
|
|
Jocke S |
Länk: sourze.se
Nr 7 eller 10.
Egentligen har det inte med saken att göra vad jag vet om ADHD. Han har påstått att grottfolksanalfabeter genomfört folkmord, frågar om jag "är sann" osv. och diverse annat, "tycker inte om dina barn, har du hört! Han använder ADHD som argument, möjligen för att tona ner diverse märkliga saker!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2008-01-24 11:19:00
|
|
Jocke S |
Men jag har läst tre böcker om damp/ADHD, varit på föredrag, det ingick också i min pedagogutbildning. Och jag har jobbat med barn som antagligen haft det!
Man skall inte skylla ifrån sig så här. Hur skulle det sluta då? Visst dyslexi o likn. Men debatten måste var seriös!
|
| |