Titofallet inte särskilt unikt

Den här tråden diskuterar artikeln Titofallet inte särskilt unikt.
Inlägg #1: Postat: 2008-01-22 10:49:00
Leif-Arne
Rättsfallet är sannolikt inte särskilt unikt. Rätten skall alltid fria vid tvekan, vilket förmodligen gäller rådande situation. Problemet är inte rättsordningen, problemet är kvällstidningar som avkunnar dom på helt andra premisser och där ingen möjlighet till överklagan finns. GT är en kvällstidning K.F. har ,åtminstonde tidigare, skrivit för GT. Hur vore det att reflektera över sin egen roll?
Inlägg #2: Postat: 2008-01-22 10:58:00
Mysan
Det går inte att sätta dit honom ,även om det har hänt något mellan honom och tjejen.Frågan är om Jenny fortfarande vill vara hans hustru efter detta?
Inlägg #3: Postat: 2008-01-22 11:11:00
Katarina Folmer
Leif-Arne: Jag funderar självklart över min egen roll. Det jag gör, här, är att belysa hur mediebevakningen i fallet Tito fått opinionen att vända allt som mer information kommit fram. Den bevakning som skett i Titofallet är unikt på två sätt: Dels kommer båda sidor till tals, dels redogörs för brister i bevisningen. Att jag är journalist och fd medarbetare på GT är i sammanhanget irrelevant.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-22 19:49:00
zydeco
"Vi har en målsägande som till vittnen upprört beskriver hur hon våldtagits av Tito Beltran."

Källa på det tack. Till vilka vittnen har hon sagt det?
Inlägg #5: Postat: 2008-01-23 08:43:00
Katarina Folmer
...Gällande målsägandens version att hon gick till sin chef. Det är kärandens version. Bodströms linje. Han representerar henne, därav målsägandens version. Det är vad han stödjer åtalet på.

Men jag har gjort ett grovt fel och satt fel efternamn på Monica, som heter Lannes inte Dalles. För detta ber jag om ursäkt.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-23 10:31:00
Marcus
En bra sak är att mäns rättsäkerhet och synen på män har förbättrats avsevärt efter detta. Man kan inte hålla på att anklaga män för våldtäckt till höger och vänster. Eller man kan och ska när det har skett en våldtäckt.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-23 16:15:00
Ragnhild Blücher
Dom faller den 12e Februari enligt radions P1. Han är ju endast släppt från häktet och inte ifrån rättegången.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-23 19:17:00
Ragnhild Blücher
Tyvärr har den skönsjungande tenoren utseendet emot sig. Mina germanska väninnor tycks unisont sjunga åklagarens visa. Men jag tror att brottet heter sexuellt ofredande- Inte våldtäkt !
Laddar...