|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-18 13:23:00
|
|
myrboa |
Birgitta...Som jag läst och uppfattat det, verkar du vara ett givande väsen.Men du.. klarar/vågar du att ta emot. Ta emot värme,omtanke, kärlek osv från andra? Eller har du "tagit på dig ett smärtskydd?" Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-18 13:29:00
|
|
myrboa |
" Du borde inte känna på det sättet" Mina känslor uppstår inte enligt logikens lagar. Mitt sinne kan inte veta vad min kropp "borde" känna. Min kropp har sina alldeles egna skäl för att känna som den gör, och när allt kommer omkring kunde den inte ha känt på något annat sätt." Hugh Prather Lycka till på din vandrig till mötet med dig själv,ditt inre.A-L
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-18 13:44:00
|
|
Pia K |
Man kan ju inte göra bättre än man gör- men man kan lyssna till goda råd.
Kärleken är det som måste styra, inte hatet.
Din skada är skedd, den kan inte göras ogjord.
Gör det bästa av din situation och försök vara lycklig och tacksam, för det du har. Lär känna dig själv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-18 14:29:00
|
|
SusanneS |
Man ska aldrig säga aldrig...
Ta den tid du behöver Birgitta.Kanske du en dag känner att du vill släppa in dina syskon i ditt hjärta,och att vill vara i deras hjärta/Kramis
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-18 15:14:00
|
|
steno |
De flesta brukar vilja få veta om sin bakgrund, att skriva sin egen historia. En roman skulle kunna handla om sökandet och resultatet av det. Det kunde bli spännande och läsa och också ge författaren nya insikter
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-18 16:12:00
|
|
Inger Olsson |
Birgitta: Du skriver: "När jag säger att jag inte har något behov av dessa människor vet jag att många blir upprörda"...
Nej, jag blir inte upprörd alls. Inte ens förvånad. Tror jag skrev något om det i din artikel om din biol. fars död också
Har man inte haft kontakt med sina biologiska syskon, mor o far så är inget självklart. Det TAR tid att lära känna en nyfödd/barn. Vem tror något annat?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-18 16:47:00
|
|
susanna s |
Är du säker på att dina skador inte beror på en tragisk olycka. Att det inte är myndigheterna som tolkat en olycka som misshandel. dina biologiska föräldrar kanske var för svaga för att klara att försvara sig mot dessa anklagelser. För nån månad sen var det en kvinna som häktades som misstänkt för mord på sitt barn när obduktionen blev klar visade det sig att barnet dött pga en sjukdom. Kanske nått likande som dina föräldrar råkade ut för
|
| |