Är män viktigare än kvinnor?

Inlägg #1: Postat: 2008-01-28 16:03:00
Inger Olsson
Jag tycker din lärare gjorde helt fel. Att dela upp er i kön för ämnet "historia" är att förakta/förneka er mänsklighet.
Problemet med lärare i historia är att de oftast ser ämnet "historia" snävt o undervisar därefter.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-28 16:12:00
Ragnhild Blücher
Alternativt hade din lärare kunnat införa de historiska kvinnorna tillsammans med de historiska männen. Detta möjliggör ju också en tydligare jämförelse mellan de historiska insatserna.
Vi har ju historiska drottningar som bekant, och inte enbart kungar som utmärker sig.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-28 17:26:00
Valdemar J
Jag är lika gammal som du och jag känner inte igen mig i din beskrivning av historieundervisningen. På min skola fick vi lära oss om de regerande drottningarna Margareta, Isabella, Elisabet, Katarina. Skriv gärna en artikel om denna viktiga kvinnohistoria som du anser vi går miste om.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-28 19:19:00
Biff
Personer som har betytt mycket för samhället bör väl nämnas på historielektionerna oberoende av kön. Om det råkar vara fler män än kvinnor bör man inte kvotera in kvinnor utan diskutera varför det förhåller sig på det viset.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-28 21:42:00
Marcus
Varför skyller ni alltid ifrån er.... ni låter som en förlorande sportsman som skyller på vinden när han förlorar en tävling i segeling. En riktigt sportsman lär sig segla.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-28 21:51:00
Marcus
Ja skulle självklar gjort som killarna i din skola, för jag är inte heller interesserad av kvinnohistoria.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-29 11:20:00
Jocke S
Har du inte skrivit en likadan tidigare? Vilket får en att reflektera över rubriken. Denna är ju ganska märklig, med tanke på hur vinklad hela könsdebatten och dito politiken faktisk är!
Inlägg #8: Postat: 2008-01-30 15:54:00
CMO
Feminismen är den nya maoismen apropå ett annan sourze-artikel. Maoisterna var då det begav sig typiskt människor som dels betraktade sig som mer kunniga än de dumma massor som de samtiidigt satte hoppet till och trodde sig gynna. En del maositer försökte till och med starta ett bondeuppror i sverige!
Inlägg #9: Postat: 2008-02-01 19:09:00
spitfire
Bra skrivet! Jag håller med dig. Vi måste synliggöra kvinnorna mer så att det orättvisa samhället kan förändras.
Laddar...