Titos gamla kompisar är alla rökta

Den här tråden diskuterar artikeln Titos gamla kompisar är alla rökta.
Inlägg #1: Postat: 2008-01-17 11:19:00
Billy Butt
Bra artikel! Bra läsning! Ganska kloka slutsatsar förutom två: Den Om Robban Wells och den om Carola. Wells är inte rökt. Det är heller inte Carola. Deras musik är större än det här rättsfallet som med tid kommer att glömmas. Men... jag upprepar - det var en bra text!
Inlägg #2: Postat: 2008-01-17 11:37:00
Leif-Arne
Det är inte ett problem att vittnen kallas till en rättsak, en rätt som så gått det går skall väga pros och cons mot varandra, och fria i de fall där finns rimligt tvivel om skuld. Problemet är, den hysteriska bevakningen av dessa rättsfall som media, främst Ab Exp Gt mm utför. Därmed är det snarare textförfattaren som är del i problemet, hon skriver/ har skrivt? för samma kvällspress.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-17 11:49:00
Leif-Arne
I dagens Expressen står det: "-Häxjakten tar livet av honom". Kan man undra vilka som står först i ledet av häxjägare. Journalister på Ex, Ab och GT? På en skala 1 till 10.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-17 11:49:00
Bongo Bongo
En sak måste dock sägar till "den kåte lille chilenaren"s försvar, bjuda på spektakel, det kan han. Trodde det skulle bli svårt att toppa det egna framförandet av nämnda sång men "sammanbrottet" var ta mig fan av internationell klass. Naturligtvis så bör även Carolas "maskerade" sorti nämnas. Bra försök men det fattades några hundra fotografer och en bunt hyenor för att det skulle ha blivit en fullträff. Men jobba på, snart är du, och vi, där.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-17 15:10:00
Uno Hansson
Jaså du, och hur vet du detta? Vi får väl se vad som händer. Det är kanske mycket väsen just nu, och lite ull med tiden. Vem vet! Människor är ganska olika och reagerar olika.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-17 16:10:00
CMO
OT varning om än med viss anknytning till Tito Beltran: Jag kan inte undanhålla er denna fantastiska audition från gårdagens "American Idol".
Inlägg #7: Postat: 2008-01-17 16:24:00
kevbea
Sveriges kändiselit klarar sig fint, Svennen förlåta lätt vissa brott. Men karlen har redan sagt att han ska river sitt Svenskt pass så rent moralisk har han redan flytt landet. Om han _inte_ göra det kommer han att ses som en lögnare, och då har förlorat helt sin trovärdighet. Men det förlåta Svenskarna oxå, då man blir dömd till ett års fängelse för våldtäkt, men 10 år för skattebrott. Sveriges rättssystem är inte lik någon annan.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-17 23:03:00
AlfVerner
Menar du verkligen att Bodström kallat in ett 3:e handsvittnne, Lill Lindfors?? Det understryker i så fall bara ytterliggare hans omdömmeslöshet.
Inlägg #9: Postat: 2008-01-17 23:12:00
Sunny
De kan i alla fall aldrig ta ifrån Tito hans sångröst! Jag letar om dagarna igenom antika videoband: Den käre följer inte längre så gärna med i den nya musiken.O vi bandade mycket förr i världen. Snubblade över en mycket ung Tito som sjöng Du är min hela värld Leharså att huden knottrade sig!
Inlägg #10: Postat: 2008-01-30 14:14:00
Ragnhild Blücher
Har pratat med lite trubadurer och covermusiker om Tito, och de flesta tror att han är zigenare. När jag påpekar att han är född i Chile svarar 90 "jasså där ser man".

Kunskap är således nyckeln till rättvis behandling av främlingar.
Inlägg #11: Postat: 2008-02-13 19:23:00
Anna Li
Vilket okvalificerat trams! Bara för att ta ett exempel: att anmäla en våldtäkt mot våldtäktsoffrets vilja är dömt att misslyckas rent juridiskt och dessutom en kraftigt brott mot ett förtroende. Fullt förståeligt att inte Maria L gjorde detta. Tito är för övrigt dömd av domstol inte av svenska folket.
Laddar...