Inlägg #1: Postat: 2008-01-15 16:09:00
|
Leif-Arne |
Det är naturligtvis bara dumt prat. Det är alls inte utvecklande och bejakande avden personliga friheten att stå utan försörjning efter examen. Frihet utgår ifrån möjligheten att själv kunna försörja sig. Har man dessutom så pass betalt att man har råd att betala sina fritidsintressen så har man där den personliga utvecklingen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-15 16:25:00
|
CimEfraimsson |
Absolut. Du får fram den poäng jag trilskats med ett tag. Pengar främjar den personliga utvecklingen - naturligtvis. Tack!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-15 17:04:00
|
Telluselle |
Well... med pengar följer en frihet som kan ge grunden för personligt självförverkligande och upplevelser - som i sin tur kan bli riktig rikedom och grunden för lycka. Men PENGAR blir man inte rik av, inte heller lycklig... tycker jag....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-15 19:10:00
|
Leif-Arne |
3 Pengar gör ingen lycklig men däremot kan brist på pengar ge maktlöshet, stress, mm som gör människor olyckliga. Det är oftast människor som aldrig upplevt påtaglig brist på pengar som påstår att pengar inte betyder något.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-15 20:41:00
|
Telluselle |
4 Just nu har jag inte ens soc till hyra och mat, är utmattad och har ont i kroppen men detta påverkar inte min inre lycka. Det är ju det som är hela grejen! Materiell stress ger maktlöshet men förtar inte min tro, min kompetens, min kärlek, min inre glädje, min kreativtet osv.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-15 20:51:00
|
Leif-Arne |
4 Visst, varje individ är unik, och har sina unika preferenser. Hoppas ändå att det ordnar sig med pengar till hyra och mat för dig.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-15 23:04:00
|
Mats TCM |
5 Jag vet hur det känns! Jag har varit hemlös! Tror Ni mig inte så fråga Sunny Börjesson! Henne har jag träffat och hon hade inte en tråd på kroppen!
|
|