Inlägg #1: Postat: 2008-01-15 14:12:00
|
Leif-Arne |
" enbart försvarsadvokaten" .. begriper inte hur det kan kastas om på detta viset.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-15 14:20:00
|
Janne B |
Skriver man snabbt som vinden hinner tekniken inte med. Så är det med alla mina felstavningar. Jag minns de gamla IBM maskinerna med kula. Kulan fortsatte att skriva i flera sekunder efter det jag slutat skriva....Då blev mina kamrater impade.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-15 14:28:00
|
Billy Butt |
Till Leif-Arne. Min artikel handlar om Jenny Beltrans modiga sätt att stå upp för sin man. Du har nog inte fattat min poäng, men jag tänker inte gå ut och köpa glasögon till dig. Det får du göra själv!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-15 14:29:00
|
Billy Butt |
Till Janne B - Janne vad surrar du om nu? Herregud jag undrar vad som har hänt med dig... du vandrar direkt bort ifrån diskuissionsämnet - det är flera ggr på sistone... Mår du bra eller?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-15 15:08:00
|
Janne B |
Leif-Arne skrev något om oväntade omkastningar av ord, jag hakade på detta men det var kanske dumt. Nej jag mår inte bra, har ca fem sjukdomar, åkommor. Men ännu hänger jag med ett tag. // NU har jag dragit ytterligare uppmärksamhet till din artikel, men du behöver inte tacka för det!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-15 15:26:00
|
Leif-Arne |
3 Har ingen synpunkt egentligen alls på JB´s agerande. Men däremot på det om faktiskt inte kan uppfattas som annat än spekulationer i skuldfrågan i ett pågående mål. Ännu klarar jag mig med läseglas för 49,50 från Statoils så jag klarar den utgiften själv.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-15 15:29:00
|
Leif-Arne |
Analogt, detta med att skriva en sak och mena något annat. Gamle smeden i Virserum hade varit på tältmöte och blivit frälst. Om måndagen därpå råkade smehalvan slå honom på tummen med handsläggan. Smen så på halvan och sade: "- Gud välsigne dig pojk,...men du vet vad jag menar"
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-01-16 03:12:00
|
Daniel Wijk |
Jurist är ingen skyddat titel så det kan vem som helst vara. Advokat däremot är skyddat och det behövs medlemskap i advokatsamfundet för att få kalla sig det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-01-16 12:01:00
|
Leif-Arne |
8 I sak har du helt rätt, det finns egentligen få skyddade titlar. Tex Advokat eller autoriserad revisor. Ändå skulle jan nog inte titulera mig jurist med endast en handfull kurser i juridik från uni. Tillika visar JB en total ignorans inför domstolens rutiner, det är, och blott endast, den advokat som företräder försvaret som skall ifrågasätta åklagarens vittnen. Elemtärt.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-01-16 12:02:00
|
Leif-Arne |
Förtydligande: det är undertecknad som endast har en handfull kurser i juridik, hur många JB har, har jag inte en susning om.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-01-16 13:55:00
|
Sunny |
Modig som står bakom sin man? Ja men är det inte just därför man väljer att leva i hop? För att man vet att den andre skulle backa upp tills det frös is i helvetet?
Jag skulle kunna dö för mina gubbar om det skulle gagna dem men är det mod? Nej snarare kärlek
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-01-16 15:59:00
|
Inger Olsson |
Ej rädsla, ej låta den härska, är ju förutsättning för mod.
Men Sunny: du om någon borde väl ändå veta hur många mödrar som s a s ställt upp på vidriga män, vilka utnyttjat små barn o ungdomar?
Självklart gagnar sådant beteende ytterst dem själva!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-01-16 15:59:00
|
Inger Olsson |
Det är definitivt inte konstigt att en person på 70- 80 år, alltså långt e f t e r å t, först berättar om sexuella övergrepp. Alla är ju givetvis inte direkta incestfall.
Vad jag har förstått så finns det fler misstänkta sexualbrott än 1 fall mot T Beltran? Ett annat som är färskare.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-01-16 16:02:00
|
Inger Olsson |
Sunny: när jag läste BB: s artikel tänkte jag faktiskt på din mor! ;- Om jag inte minns fel så nekade hon till att din far skulle ha begått sexuella övergrepp på dig?
Var hon då årets modigaste kvinna? Sånt är så jävla sorgligt.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-01-16 16:43:00
|
Inger Olsson |
Man har ju som åtalad fullständigt rätt att föra sin egen talan. Dock förloras den rätten om man klöddar bort den o inte följer rättens skrivna o oskrivna regler.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-01-16 17:55:00
|
Sunny |
14 Nej min mamma blev rasande på mig för att jag "låtit mig våldtas" för det kunde bli bekant att hon varit gift o haft barn hon dumpat före sin katolske make.Lillasyrrans mamma blundade hårt i 6 år:tills min då 11 åriga syster frågade:kan barn få barn?Men det var en utomstående som anmälde även där.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-01-16 17:58:00
|
Sunny |
Min ena storasyster som blev våldtagen åren runt 10-12 av sin svåger blev trodd av sin mamma men förbjuden att säga någonting o beordrard att fortsätta "ställa upp." Mannen som var gift med hennes storasyster var nämligen den som försörjde även min halvsyster o flickornas mamma.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-01-16 18:01:00
|
Sunny |
Annars är det snarare en regel o inget undantag enligt Stockholmspolisen att mödrarna väljer att tro sina män o inte sina barn.
Min sons ex vägrade att läsa förundersökningen emot sin sambo: det var skolan som anmält.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2008-01-16 18:04:00
|
Sunny |
12 Absolut! O jag menar inte att jag skulle ställt upp för ett sådant kräk ifall jag trodde han var skyldig.
O eftersom jag haft mina 2 män nu i 45 resp 30 år så vet jag vad de kan tänkas göra o inte.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2008-01-16 18:11:00
|
Sunny |
Men min pappas sista fru ställde upp på honom. Hon vägrade tro på hans skuld när han blev dömd till 4 år för övergreppen på lillasyster o väntade på honom hela tiden han satt inne. Hon anklagade minsyster,runt 4-5. för att hon varit översexuell o våldfört sig på stackars pappa!När han muckade gifte de sig
|
|