Inlägg #21: Postat: 2008-01-14 12:49:00
|
peter_ |
20. Ja, det är så låg nivå på dessa problemformuleringar. Jag önskar att tidningarna kunde vara mer kritiska och bidra till att höja nivån istället för att bara referera vad vissa högljudda opinionsbildare tycker.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-01-14 13:51:00
|
Pia K |
jocke 3 det kanske är åldersrelaterat då.
Nuförtiden ställer kvinnor krav. Jag kommer mitt emellan. Jag tycker överhuvudtaget, samhället är hårt för både kvinnor och män och även för barnen.
Denna konstgjorda tillvaro, där allt ska gå så fort som möjligt.
Männen har blivit väldigt skadade av könsdebatten. det har jag märkt på de män jag pratat med. De tror , att så fort en kvinna säger något eller uttrycker en åsikt, är hon feminist.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-01-14 13:57:00
|
Pia K |
Samhällsmönstret där alla ska vara lyckliga, ha ett perfekt sexliv och en perfekt vikt, samt mormor och morfar på servicehuset, så dom inte ställer till besvär, utlandssemestrar 2 ggr om året och eget hus, sommarställe och 2 bilar mm.......
kan jag inte applicera på mig i alla fall.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-01-14 14:15:00
|
Jocke S |
22 Bra du nämnet det Pia. Så får omedvetna män här på sourze kanske också en tankeställare! Tyvärr verkar det som om kvinnan alldeles för lätt låtit feminismen ta makten och föra hennes talan. Det må ha varit relevant en gång, men idag är: Feminismen, en kvinnofälla!
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-01-14 16:00:00
|
Janne B |
23 Pia / det du beskriver är den moderna sagan som aldrig existerat. En något äldre saga presenterar Astrid L i sina böcker. Evigt lyckliga barn sommartid i ett bondesamhälle från år 1940. Det fanns nog sådana byar. Men många var de inte. Men låt oss drömma...
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-01-14 16:06:00
|
Jocke S |
forts. Sedanär det klart att "kvinnliga" åsikter inte behöver vara direkt feministiska. Men tyvärr innebär den delvis toppstyrda debatten att det varken finns utrymme för nyanserad kvinnoåsikter, än mindre för vanliga mäns uppfattningar i media om könsproblematiken.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-01-14 16:11:00
|
Jocke S |
Peter, vill du se diplom med dikt om Ehrenberg? Gå in på www.antifeminist.nu Klicka på antifeministen så kommer du in på Kalle Strokirks sida. Ta sista numret på tidningen högst upp. Sid 15-17 Han har gjort bilden på JE. Han har också varit med i Tv-debatter mm.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-01-14 16:15:00
|
Jocke S |
Han är kanske något ringrostig och har lierat sig med en högerkille, men sidan är väl värd att kolla. Jan E kan ju också kolla om han vågar utmana sina förutfattade uppfattningar och inskränkta åsikter. Vem påstod att extremfeminismen var död och begraven? Hela gänget får ju ständig propagandaplats i diverse TV-kanaler!
|
|
Inlägg #29: Postat: 2008-01-14 16:58:00
|
Mats TCM |
23 Jag har ingenting av det där! Vilken loser man är!
|
|
Inlägg #30: Postat: 2008-01-14 17:02:00
|
Mats TCM |
Det som gör mig en smula kritisk till åtminstone den mest extrema varianten av feminismen är att den delvis tar bort den manliga naturliga "tävlingsinstinkten". Det finns en del som menar att vi aldrig kommer få en kvinnlig Einstein av samma anledning som vi aldrig kommer att få en kvinnlig Jack The Ripper. Jag delar inte nödvändigtvis den uppfattningen men den är intressant att fundera en stund på.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2008-01-14 23:19:00
|
Pia K |
Jag har aldrig sett att jag behöver kämpa mot män. Jag har alltid kämpat för det jag tycker är rätt.
Vi har nog alla lite av vildmark i oss.
Tyvärr är klimatet för kvinnor i dag kluvet. Man säger att man kämpar för kvinnans rättigheter, men titta på reklamen och brudarna. Dom är samma som på 50-talet. Bröst, frisyrer,korta kjolar och nuförtiden botoxade läppar.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2008-01-15 09:58:00
|
Jocke S |
31 Ja det här har ju feminismen skyllt männen för. Vi förvandlar er till sexobjekt. Men är det inte i första hand kvinnors och feminismens kanske? eget problem och ansvar? De som ställer upp på det? Tror du att unga tjejer klär sig halvnaket för att pappa vill det? Är det vi män som väljer att kvinnor skall visa så mycket hud som möjligt, frysa t.om.! Från konståkning till Nobelfest? Har du sett i dagens tjejtidningar, inte ett nummer utan sex!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2008-01-15 10:26:00
|
RebellRobban |
Jag håller fullständigt me dej jocke S.Jag har själv blivit beskylld i en relation för att det är mitt fel att kvinnor klär sej som dom gör å sedan blivit utskälld och anklagad för att jag tittar???? Däremot så går det jävligt bra för en feminist att åka utomlands på en såkallad kärlessemester,då är dom helt plötsligt inte förtryckta.förklara den dubbelmoralen.....????
|
|
Inlägg #34: Postat: 2008-01-15 11:10:00
|
Pia K |
Lika lite som att män vill bli beskyllda för att vara emot kvinnor, vill kvinnor som inte är anslutna till en feministrörelse bli beskyllda för att vara feminister. Vad är det män protesterar mot? Vill dom inte ha frigjorda och självständiga kvinnor, som vet vad dom vill? I alla fall har jag hört det i en relation! Män vill ha kvinnor som är självständiga! Som kan stå på egna ben? Och kanske betala för sig?
Män dömmer lika lätt som kvinnor.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2008-01-15 11:15:00
|
Pia K |
33 jag arbetar med ungdomar och köper de här tidningarna, så jag vet att det inte finns ett nummer utan sex. Men det finns inget annat utbud.
Jag känner personligen inga kvinnor som åker på kärlekssemestrar, men det tycksa Robban göra?
Är det något som sticker i ögonen på män?
Jag tror mer på förståelse och överseende i en relation, men tyvärr så har inte människor tid med sådanan saker nuförtiden.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2008-01-15 11:17:00
|
Pia K |
Hörde på radion i dag, att den nakna reklamen i tidningar och i media ska förbjudas. Det tror jag är bra, för det skapar bara problem hos vanliga kvinnor.
Förresten tror jag inte sex sitter i bara nakenheten. är man sexig, så syns det nog, även med kläder.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2008-01-15 12:13:00
|
Jocke S |
Pia, vet inte hur oeniga vi är. Men jag jag har inte "beskyllt dig för att vara feminist". Jag måste ju tro på dig. I nr 3 nämnde jag könsdebatten och en tveksam schablon. Det är bra att även kvinnor kritiserar urspårad feminismen. Det är bra med kvinnor som är självständiga. ÄVEN från rörelser som öppet diskriminerar och smutskastar män och som utnyttjar kvinnor och er tystnad för sina egna enkönade politiska syften!
|
|
Inlägg #38: Postat: 2008-01-15 12:23:00
|
Jocke S |
31 Du nämnet kluvet och naket. du nämner förbud mot naken reklam. Visst är det kluvet, jag vet att ERK inte bryr sig om reklam som framställer män som idioter! Det är kvinnodiskriminering ERK siktar in sig på. Det är ju kvinnor som klär av sig. Och varför "bara reklam"? Och du Pia, det är kvinnor som vill kunna uppvisa nakna bröst i badhusen! Och fått ett badhus med sig!
|
|
Inlägg #39: Postat: 2008-01-15 12:24:00
|
Pia K |
Tack Jocke!
Artikeln handalde om att det är mamma jag söker. Mamma får symbolisera tryggheten, även om jag vet, att alla inte har den bästa relationen med sin mamma, men all vet vad jag menar.
Vi människor vill ju bara ha en trygg famn, där vi känner oss accepterade och omtyckta.
Jag tror nästan att alla känner så, även mitt i könsrollsdebatten.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2008-01-15 12:26:00
|
Pia K |
Den här kampen är inte jag med i!
Brösten framkallar av naturen vissa känslor. Vill kvinnorna trampa på dem?
Det är ett hårt krig!
|
|