Jag är trött på att äta kött

Inlägg #1: Postat: 2008-01-11 21:40:00
Jocke S
Det här stod för ett par dagar sedan i SvD. Ja? En stor studie, brittisk tror jag. Man hade gjort jämförelser i stora befolkningsgrupper. Livslängden kunde öka med 14 år, och det är aldrig för sent! Eller har hon inte rätt att förmedla? I SvD har också amerikansk forskning visat att ekologiska tomater är bättre än konventionella besprutade. Själv dricker jag en halvflaska rödvin nu, bra för hjärtat. Ekologiskt spanskt gör det ännu bättre! "Vinas del vero", inte alls dumt för priset.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-11 22:17:00
Lars Nilsson
1/ Till Dig, som uppenbarligen aldrig hört dessa banbrytande sanningar tidigare, kan jag komplettera Ditt vetande med ytterligare några plattityder: Man skall vara för fred och mot krig, orättvisor samt dålig miljö. Ja, och dessutom inte vara elak mot barn förstås! News you can use??
Inlägg #3: Postat: 2008-01-11 22:25:00
Jocke S
Det räcker inte Lars! Man skall framförallt följa aktiekursen, sälja högt och köpa lågt. Vidare konsumera ordentligt, inte för knegarnas skull utan för kursens, samt tänka på att de medföljande miljöproblemen ändå skapar ytterliggare någon slags tillväxt. "Hinc robur et securitas."
Inlägg #4: Postat: 2008-01-11 23:36:00
Lars Nilsson
3/ Ok, jag ger mig!
Laddar...