Målet mot Tito: Våldtäktsanmälan efter 8,5 år?

Inlägg #1: Postat: 2008-01-11 21:24:00
Billy Butt
Om bevisen är starka bör man kanske kunna anmäla redan dagen efter eller inom rimlig tid. Min poäng är att 8,5 år senare är väl lite lång tid... eller ?
Inlägg #2: Postat: 2008-01-11 21:25:00
Billy Butt
Polisens inkompetens i sexualbrottmål är ökänd inom juridikens värld. Leif G.W.Persson har sagt att iSverige har vi har tyvärr Europas sämsta poliskår
Inlägg #3: Postat: 2008-01-12 00:23:00
Daniel Wijk
Och Bodström är med också. Maken till vidrig rättstatshatare får man leta efter. En människa som vill avlyssna alla människor i Sverige rutinmässigt för att leta folk som inte har "rent mjöl i påsen" borde väl egentligen hållas på så långt avstånd som möjligt från rättsväsendet. Att han varit justitieminister visar ju bara hur det är ställt med Sverige...
Inlägg #4: Postat: 2008-01-12 00:25:00
Daniel Wijk
Han verkade tycka att fallet var solklart fast han erkända att dom inte hade några egentliga bevis. "Trovädighet räcker" tycker han. Det tycker inte jag. Det öppnar dörren för lögner och kompiskonspirationer.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-12 00:34:00
Jocke S
Bodström har ju dessutom slagit ihop sina påsar med Borgström.
Från vilken synvinkel dessa båda, rent generellt, ser på problematiken när det gäller könsrelaterade problem är ju välkänt!
Inlägg #6: Postat: 2008-01-12 10:20:00
Billy Butt
Man kan inte klandra Bodström bara för att han gör sitt jobb och försvarar sin klient. Komigen nu Daniel och Jocke! ALLA advokater i hans position gör samma sak. Det är bara att vi inte alltid hör talas om dem som vi gör nu i Bodströms fall.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-12 10:50:00
Jocke S
BB, det är "mitt jobb" att ifrågasätta "män" som Bodström och Borgström! Liksom även både rättsväsende och kriminalpolitik.
That´s it.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-12 15:48:00
Billy Butt
Jocke - Jag ifrågasätter Bodström också på många sätt, men i sin roll som målsägandebiträde kan man inte klandra honom för att han gör sitt jobb. Det är att blanda äpplen med päron.
Laddar...