Varför är det fel att kunna leva på sin konst?

Inlägg #1: Postat: 2008-01-10 15:53:00
Unto S
forts. I för sig vill von Holstein inte slopa kulturbidraget helt annars hade han varit arbetslös, han vill införa samma princip som den borgerliga majoriteten har infört i Stockholm när det gäller kulturstöd. I Stockholm är det så att de som har lyckats dra till sig mest sponsorpengar också ska få mest i bidrag från kommunen. ”Sådan är kapitalismen”, sjöng Fred Åkerström en gång i tiden …
Inlägg #2: Postat: 2008-01-10 18:46:00
AlfVerner
Härmed söker jag, ett mödosamt kulturbidrag. Jag kan rimma i en timma utan att svimma. Mina ord flyter som om Gud själv skrev, även om djävulen inte uteblev från alla brev, så flyter bläcket i pennan som vore det Guds eget blod som ytterst få förstår... "Förstod" skulle det förstås ha stått för att rimma, där gick, "gått" skulle det förstås ha stått för att rimma, försvann min chans att håva hem en penninggåva.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-10 18:46:00
AlfVerner
Kanske någon i kulturrådet kan kreditera ordförrådet eller är det bara någons vän, nån man känner igen, som förväxlas med vise män som kan tjäna sig en spänn? Växla den. Nej, jag får nog fortsätta packa mina sillar eller sälja burgare från MacDonalds grillar. Jag får leva i min okända öken och svälja ner förtreten med kröken.
Laddar...