|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-10 13:44:00
|
|
Unto S |
Nu brukar Janne B komma med töntigt försvar för USA och jämför då vad som hände i öststaterna. Jag försvarar inte öststaterna men kan berätta speciellt just för Janne B denna sanna händelse. Familjen fru och tre små ungar hade firat jul hos ungarnas morföräldrar. Vi körde till Sassnitz, det var mycket svåra väderleksförhållanden. Ishala vägar och snöstorm. Vi var nära att missa båten. Men som tur kom vi i tid.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-10 13:45:00
|
|
Unto S |
forts. En yngre tullman kom och började undersöka vår bil. Resväskorna i bagageluckan först. Långsamt gick han igenom vårt bagage. Jag sa att båten går om ett par minuter. Tullmannen sa kyligt att ungarna måste ut ur bilen, han vill undersöka resväskan som står på golvet. Nu blev jag arg, tog resväskan, slängde den framför fötterna på honom och sa, du kan fan behålla skitet, jag behöver inte era grejer. Vi har mycket bättre saker i Sverige än ni.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-10 13:46:00
|
|
Unto S |
Jag såg att tullchefen stod en bit bort och kollade oss. Jag var så arg så jag brydde mig inte om eventuella konsekvenser. Tullchefen kom, sa till den yngre tullmannen att gå därifrån. Till mig sa han, vi lägger ert bagage i bilen igen, han har ringt båten, dom väntar på oss, trevlig resa. Tillbaka i Trelleborg och den sedvanliga undersökningen, alla ut ur bilen. Tullen sökte efter sprit, öl, vin och cigaretter. Vi hade inga olagliga mängder utom en flaska vin för mycket.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-10 13:47:00
|
|
Unto S |
Tullmannen sa bara, nu kan ni lägga tillbaka era saker. Det var straffet vi fick. Lägga tillbaka varorna själv. Jag har råkat ut för det tidigare. Om man inte hittade något olagligt så la tullmännen tillbaka varorna men hade man för mycket fick man lägga tillbaka grejerna själv. Det var väl den svenska tullens regler?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-10 14:47:00
|
|
Janne B |
Unto / Du ska veta att det är inte ltt att vara en gammal tönt. Jag hoppas att du uppmärksammat att jag ibland har skrivit mycket positiva saker både om din person och vad du skrivit. / Varje gång jag kritiserat så har jag ju dragit ytterligare uppmärksamjhet till ämnet. Det är väl så det ska fungera!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-10 14:50:00
|
|
Janne B |
Vad kan USAs säkerhetstjänst ha hittat för skumt med Malmö FF? Jag har en krullhårig bror som brukar ha det svårt vid passkontrollen. Men vid den Israeliska borde han väl ha det lätt? ;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-10 15:35:00
|
|
Unto S |
Yes!
|
| |