|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-02 09:58:00
|
|
Carola |
Javisst, var är dom små söta sprutorna? Jag är uppväxt med kött på bordet som många andra. Att bryta trenden är inte alltid så lätt. Vad jag sätter mig emot är DJURPLÅGERI!! Har du aldrig ätit en korv med bröd kanske? Må så vara att jag nu har kommit till en insikt om hur även våra djur här i Sverige behandlas innan de slaktas vilket är fruktansvärt. Att vara naiv och vilja tro det bästa om allt betyder inte att man är dum. Jag utgår ifrån att du är vegetarian och alltid har varit.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-02 11:07:00
|
|
Carro |
mycket bra!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-02 11:22:00
|
|
exec |
mm, det är sådant man får dras med i ett pöbelvälde... dubbelmoral och en massa fåniga illusioner vart man än vänder sig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-02 14:26:00
|
|
Juanita Zanetti |
Svenska bönder är lika vidriga som sydeuropeiska bönder, de driv av kapitalismen precis som alla andra. Jag fattar inte hur man kan äta kött, jag har varit vegitarian, med lite fusk då och då, och jag är asbra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-02 15:26:00
|
|
Bertram |
Sluta bråka! Det är gott med kött. En ko är en ko och en människa är en människa.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-02 17:59:00
|
|
Ramona Danlén |
Jag älskar en stor biff, jag älskar korv. Ja, jag har sett när de gör korv. Ja, jag har varit på bondgård. Jag älskar kyckling. Visst de är söta men de är mat i mina ögon så också jättesöta lamm. De är också mat för mig. Jag älskar lammnjure.
Jag respekterar de som enbart äter grönsaker, de har tagit ställning. Det har jag också, för kött.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-02 18:01:00
|
|
Ramona Danlén |
Jag har aldrig trott att Svenska slakterier på något vis är annorlunda. Inget är annorlunda någonstans i världen. Allt är som det alltid varit med en enda skillnad, numera kan det bevakas och avslöjas.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-10-03 09:44:00
|
|
Carola |
Anna, det jag sätter mig emot är djurplågeri! Du skriver att man "råkat" tappa en ko som skulle avlivas". Man "råkar" inte tappa en ko eller ett djur som ska avlivas. Ja, stackars slaktare och slakteriägare. Dom är det synd om. Kommer inte ifrån att jag tycker om kött, men att reagera mot djurplågeri det gör jag!
Punkt slut!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-10-04 14:21:00
|
|
Vegetarian |
Men det är knappast för mycket begärt att de ska föja de djurskyddslagar som trots allt finns för att åtminstone begränsa djurens lidande. Som att tex i n t e transportera djur i slutet av dräktigheten, att använda elektriska fösare och rent självklara saker som att inte tvinga djur med brutna ben att gå.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-10-04 23:44:00
|
|
Carola Ulups |
Hallo, Anna, är du där? Här finns många kommentarer, kanske du vill svara på dom.
|
| |