|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-07 16:13:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS svarar Pia K: för att kunna ta emot, måste man ha öppna händer. I knutna händer kan inget läggas. Tror som du att det finns mycket godhet - dvs för den som vill ta emot. Och kan ta emot.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-08 09:56:00
|
|
Mine |
Afonbönen : Vart jag mig i världen vänder,står min lycka i Guds Händer.Framtidskraften och lättnaden för mig har ALLTID varit att konstatera fakta och se sanningen i vitögat
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-08 10:01:00
|
|
Mine |
Det gjorda går ej att göra ogjort och trolla kan ingen.Målen och idealen kan ändras ifrån tid och annan.Försoningen och kärleken har olika nivåer,alla kan inte hamna i sängen för längre eller kortare tid.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-08 10:15:00
|
|
Mine |
Det är inte allom givet att bli tilldelad rätten att få vara respekterad och därmed kunna vara Herre i eget hus.Överfall,våld,tvång och utpressning i dess olka former ser noggrant till förhindra detta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-08 10:42:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS svarar Mine: FÖRSONING är möjlig för alla. Men obs! denna försoning kan utformas på många sätt - efter behov.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-08 11:13:00
|
|
Mine |
Försoning för alla efter behov:friska ska vårda sjuka.Halt,stum,döv,lytt och blind ha företräde.Tänka på alla som vill vara någonannan och som är otacksam för sitt eget.Fått för intet ge för inte och inte vara en nagel i andras ögon.Man ska vara utgivande och inte självisk.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-08 11:23:00
|
|
Mine |
Att ha stora ja oöverstigliga ,krav,behov och begär att leva i förlåtelsen så länge det går och sedan söka försoning,det finns många sorters livstilar.Att böja sig för andras behov och krav gratisslave
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-01-08 11:29:00
|
|
Mine |
Dom som hämnas och hatar Gud vill försoning som en sorts utpressning.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-01-08 11:44:00
|
|
Mine |
Svar till Pia K.Ordet var hos Gud .Att försonas med sig själv och den man är och blivigt.I psalmen Guds kärlek är som stranden m.m.visar oss att Guds kärlek finns på olika plan man kan se Guds kärlek i konsten Guds kärlek gör att vi växer inombords som människa och även ta emot Gud i medmänniska om denne-a tagit emot och bejat Gud.
|
| |