|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-06 15:17:00
|
|
Lars Nilsson |
Ja, Unto gör verkligen inte någon från vänstern besviken.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-06 15:24:00
|
|
Janne B |
Jag tycker uppräkningen ser lite ensidig ut? Hur många potentater i Sovjet Ryssland borde ha hängts efter 1945. Jag föreslår att i vart fall Gorby slipper snaran!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-06 22:10:00
|
|
Inger Olsson |
Unto S: Om man nu ändå ska hänga så många kan man inte ta lika många från - "vänster om-sidan"? Tycker det finns minst lika många internationella vänsterobjekt, som borde hängas högt i s f.
Bara för rättvisans o jämlikhetens skull alltså.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-07 23:02:00
|
|
Yngve K |
Jag har sysslat med att läsa Gulag och Internationalen den senaste veckan så jag har hunnit med att kommentera på Sourze. Resultatet av läsningen finns på min blogg. När jag tänker på USA och religionen så kommer jag ihåg att jag var oroad för vad Reagan kunde ställa till med. Han kunde kanske ställa till med ett kärnvapenkrig för att han hade fått en ingivelse av Gud att starta det. Så upplevde jag det. Jag är oroad av alla religiösa fanatiker som nu framträder i världen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-07 23:11:00
|
|
Yngve K |
Jag läste i dag om att obligatorisk röstning som i Australien är att föredra. Då kan inte små högljudda minoriteter inte ta makten i valen.Det vore kanske något att ta efter.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-08 09:56:00
|
|
Janne B |
4 Yngve/ Vilka religiösa fanatiker var det som drev GULAG i 50 år? Jag tror jag har missat det ;- Men jag minns hur min svärfar satt o läste Gulagboken en sommar under äppelträden.
|
| |