Jag är poet - inget varumärke

Showing page 1 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #1: Postat: 2008-01-03 22:54:00
AlfVerner
. Någon sätter sig över, andra tror sig veta vad andra behöver. Någon vill tjäna pengar, andra vill hamna i kvinnornas sängar. Så vem ska bedöma, vem ska berömma?
Inlägg #2: Postat: 2008-01-03 22:55:00
AlfVerner
Är det du eller jag som äger ordet ”fri”, är det kapitalets anarki, eller anger ordet fri graden av demokrati? Är inte livet självt poesi, utan att någon behöver lägga sig i, eller är man poet ”bara för att man själv vet” hur ogudaktig är inte denna självgodhet?.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-03 22:58:00
AlfVerner
Poesi ska bygga den inre friden och stärka demokratin med tiden, i annat fall saknas värden, annat än för den egna flärden. Jag är poet, men det är bara som politisk människa jag vet, att för sitt liv strider ordets frihet mot Holsteins kortsiktiga girighet.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-03 22:58:00
AlfVerner
. Poesin är eken som växer långsamt och stark, som ger dig skydd och ro i en gammal park, men också passion glödande het eller ord som bara du och någon annan vet. Poesi styrs aldrig av penningar och gull´ , poesin kan aldrig gå omkull, ety då är det icke poesi utan något som rinner förbi.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-03 22:59:00
AlfVerner
I alla tider skyddas poesin och är det inte av demokratin, så föds mecenater som gynnar god teater.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-04 04:27:00
Johan SvH
Jag har läst alla dina påhopp på mig och jag kan bara beklaga att du är en förvirrad bitter själ. Du kallar mig girig... Du vet och fattar ingenting. Du ger bara hopplösheten och okunnigheten ett ansikte.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-04 05:32:00
peter_
6. Det var roligt med en känd person som vågar delta i kommentarsdiskussionerna. Jag hoppas att du slipper onödiga påhopp och att du och andra kändisar deltar oftare framöver. Även jag har vårdslöst triggat på intryck som jag fått av dig via massmedia men även på vissa av dina tidigare artiklar om elitens plikt att leda massan osv. Jag har reagerat med en impulsivitet och hätskhet som jag tar starkt avstånd från. Jag ber om ursäkt för de övertrampen.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-04 05:33:00
peter_
Vi verkar dock ha ganska olika uppfattningar om en hel del. Hoppas att jag och andra deltagare i diverse diskussionsfora kan uppföra oss bättre framöver med följd att vi får mer konstruktiva diskussioner mellan samtliga artikelförfattare och läsare, som blottlägger de egentliga meningsskiljaktigheterna och där vi med ömsesidig respekt kan lyssna och lära av varandra.
Inlägg #9: Postat: 2008-01-04 05:33:00
peter_
Många ställen svämmar över av påhopp och förvrängningar som verkar ha som enda syfte att vinna slaget om "bilden". Ren nedskräpning sett ur min synvinkel. Sedan är det ofrånkomligt att starka känslor kommer till uttryck i politiska diskussioner. Min erfarenhet är att det är meningslöst att börja hämnas. Jag som läst AlfVerners inlägg under en längre tid är helt övertygad om att du misstar dig beträffande honom.
Inlägg #10: Postat: 2008-01-04 09:01:00
Inger Olsson
Jag håller med dig Peter!
Jag har också läst Alf Verners inlägg under en länge tid o tycker att han faktiskt är poet när han är som bäst ;-
Han har faktiskt förklarat sina "påhopp" med att varför skulle han typ: "linda in orden längre?"
Jag tar alltså inte Alf Verners "påhopp" direkt som personangrepp. Han ser allt ur sin politiska vision.
Och det gör väl J S v H också när han debatterar?
Inlägg #11: Postat: 2008-01-04 09:50:00
AlfVerner
"Bitter" är knappast ordet, jag sitter vid det mest dukade bordet, jag lever i en saga där naturens krafter mig behaga. Så privilegier är ej min brist, men jag tycker den kortsiktiga ekonomin är trist. Du tar debatten om girighet personlig, jag ser din ideologi som oförsonlig. Jag accepterar inte liken efter den borgeliga retoriken. Lyckan är utfallet om 100 år, inte de snabba klippen igår.
Inlägg #12: Postat: 2008-01-04 09:57:00
AlfVerner
Det jag vill att du ska förstå är konsekvenserna av att bara gå på. Att privatisera på ideologiska grunder kommer att ge samhällskroppen många mörka stunder. Verklig konst som är riktigt fri, strävar alltid mot demokrati. Konst som är spekulativ är bara ett tidsfördriv.
Inlägg #13: Postat: 2008-01-04 10:04:00
Inger Olsson
11 12 Det här är poesi! Musiken finns. Saknas bara radbrytningarna ;-
Inlägg #14: Postat: 2008-01-04 10:13:00
AlfVerner
Sen har jag inte ett enda påhopp, det jag skriver bara beskriver och du har fått MASSOR av exempel som står utan svar och som alla andra nyliberala idioter förväntar du dig att bli repekterbar. Du TILLBER Svegfors och partiet, var finns svaret på det brydderiet? Och val resultaten, demokratin, ger staten! Var finns svaret på den ideologin?
Inlägg #15: Postat: 2008-01-04 10:23:00
AlfVerner
Det enda påhopp, ett riktigt skämt, är svaret 6, som står helt utan argument. Tänk en okänd ute i natten, som så enkelt tar över ratten? Visst är det rent förbannat, det ger varken cred eller annat. Men betänk att jag äger det skrivna ordet, men hur många fler det finns därute som tänker utan papper på bordet?
Inlägg #16: Postat: 2008-01-04 10:34:00
AlfVerner
13>Jag skriver till Inger som har förmåga att förstå och uppskatta mitt målande finger. Holstein är en läsare utan djup, och jag har inga andra förväntningar än att han får in texten som en kallsup. Vill Holstein att jag ska honom respektera, får han ta ut sakliga delar och börja argumentera. Jag skulle t o m kunna anlägga en falsk ödmjukhet för att locka fram hans försåtliga borgerlighet.
Inlägg #17: Postat: 2008-01-04 10:44:00
AlfVerner
Men nu får det vara nog med detta ofog, jag ska ut till snön och köra snöplog. Vi lägger ner debatten, det är meningsfullare att ge hästarna vatten, skydd om natten bjuda småfåglarna talgbollar och kärvar ur hatten. Fortsätt ackedera med kultureliten, jag trivs bäst här uppe i skiten. För högst står jag på min gödselhög och kulturen dricker jag ur min kaffegög´.
Inlägg #18: Postat: 2008-01-04 10:51:00
AlfVerner
...så ser det "hopplösa", "okunniga", "bittra" och "förrvirrade" ut, därför är det kanske bäst att debatten ? tar slut. Glöm, ignorera allt jag har sagt, ta aldrig strid mot din övermakt. Du kan bara förlora, då är det bättre att suga av Svegfors som en billig hora.
Inlägg #19: Postat: 2008-01-04 11:09:00
AlfVerner
Fy fan vilken hjärna han har, fy fan vilken tanke så klar, redaktionen grubblar och snubblar, man har ju skrutit om det fria ordet, nu ligger denna text och brinner på bordet...och vi som vill ut till allmänheten med den fördjupade meningslösheten, den silikoniserade sedligheten, så vi får rejält betalt från annonsenheten för vår resa mot ytligheten.
Inlägg #20: Postat: 2008-01-04 11:11:00
AlfVerner
Aldrig ska jag ge era chimpanser några chanser att hylla undermåliga allianser utan danser på glödande kol - Skål.
Showing page 1 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...