Ny infrastruktur; hur?

Inlägg #1: Postat: 2008-01-02 17:38:00
Janne B
MEN Yngve, inte har väl Du glömt hur folk bodde innan staten satte igång byggandet av 1 miljon bostäder. År 1970 blev jag föreståndare för den nya Bostadsförmedlingen i Umeå. Jag träffa ensamma mödrar som bodde i tvättstugor. Sjuka gamla män i byggbaracker. Säkerligen hundratals satt på mentalsjukhus för att det inte fanns bostäder med service. En man bodde på en utevinda ovanför ett snickeri som värmdes upp på dagen. Så såg bostadshelvetet ut över hela Sverige.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-02 18:44:00
Yngve K
Janne/ Att bostäderna var dåliga och man var trångbodd kommer jag ihåg. Det var utformningen av bostadsområdena som jag är tveksam till.De många rivningarna av hela bostadsområden som kunde ha renoverats och fått modern standard som i Haga i Göteborg. Jag bor i ett hus som byggdes 1975 i Annedal, en stadsdel som revs. Före rivningen bodde jag i det gamla Annedal.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-02 19:22:00
Janne B
Yngve/ Du tolkade mig i positiv anda, tack för det. Jag har en "tröttdag". Ja
Inlägg #4: Postat: 2008-01-03 11:36:00
Uno Hansson
2/ Oj då, Yngve, bor du i Annedal i Göteborg? Då bor vi kanske i samma kvarter! Jag bor på Carl Grimbergsgatan. Om du vill så kan vi kanske träffas och diskutera. Min e-postadress är: uno.hatelia.com
Inlägg #5: Postat: 2008-01-03 15:15:00
Yngve K
Uno,vilken tillfällighet att vi bor i samma stadsdel.Jag bor på Västergatan 22 och har bott där sedan huset byggdes 1975. Jag går till stadsbiblioteket varje dag och på fredagar brukar jag gå till Junggrens kafé tillsammans med några pensionärer och få en pratstund. Det skulle vara roligt att pratas vid nu när vi nu ändå delvis känner varandra.
Laddar...