Inlägg #21: Postat: 2008-01-05 20:33:00
|
Sunny |
19 Jocke: Jag har ju haft såväl råttor som ormar men de får hållas strängt åtskillda då ormarna tycker att råttor är delikatesser!
Men vissa kulturpersonligheter o andra skribentkritiker skulle jag nog vara räddare för att hysa under mitt tak än mina stora ormar :
Fast när mina ormar blev för tunga o dessutom arbetslösa sålde jag dem. De kan ju ställa till det utan ond avsikt.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-01-05 20:36:00
|
Sunny |
20 Ja G: Även jag är rädd för vårt kalla samhållsklimat!
O att de som har ork,tid o pengar till spektaklet I Göteborg hundklassning av den högre typeninte gör någonting vettigt i stället förvånar mig alltid. O tänk så glada deras hundar skulle vara!!!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-01-05 20:44:00
|
Leif-Arne |
Inte lätt alltid vara ormägare. En kompis från tiden i Åre, hade en stilig tigerphyton, Märta. Hon var nog bergis en 3 meter. En vinter blev det strömavbrott som varade 18 timmar. Ormens ägare bodde i en källarlägenhet som snabbt blev iskall. Ormar gillar inte kyla, de kan rent dö. Han fick packa in ormen i en sovsäck bak i bilen och sätta på fyll värme. Sedan åkte han runt och försökte finna någon med varm bostad som kunde härbärgera Märta.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-01-05 22:19:00
|
Sunny |
L-A jag vet: jag brukade få stoppa in mina under kläderna på resor men även min pyston blev för stor till sist.
Mina ormar hade 30 gr i sitt terrarium o ute i bostaden vistades de oftast runt elementen där de kunde sitta fast i dagar.
Fick han napp?ÅT Märta?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-01-05 22:24:00
|
Leif-Arne |
24 Det var nog svårt, inte så många ville släppa in en stor orm, men en killa förbamade sig till slut, han sade att ormen knappt rörde sig eftersom den hunnit bli kall. Allt ordnade till sig ändå.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-01-05 22:29:00
|
Leif-Arne |
24 Jag funderar lite på hur man ser på djur, råttor brokar ingen sörja över, det är allmänt godtaget att ta tål på dem oaktat metod. I den lilla staden i sydöst har man problem med kaniner. Att där måste jagas kaniner törs myndigheterna knapptala om. Ändå gangare som gnagare.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-01-06 16:00:00
|
Sunny |
Nja Jag är kanske litre udda men visst har jag tyckt om de råttor barnen haft som husdjur! Läs mn Ställföreträdande sog före dena artiklen så ser du att jag faktiskt bröt i hop av förtvivlan över den lilla råtta som drunknat i Poolen.Det var så grymt: den måste ju ha simmat i timmar
Jag är för ögonblicket djuyt bekymrad över min särskilda råtta Ibsen som inte visat sig i ens nu när talgbollarna hänger ute.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-01-06 16:05:00
|
Sunny |
Han är /var ju dubbelt så stor som de andra så han var säkert gammal o en råttas tid är ganska kort? Troligen är han död.
Han hade ett eget sätt att titta på mig när jag petade bort en brödbit mot friggebodskanten där han hade sina 2 mindre vaktposter:
-ja ja ,du ser ut att komma med mat men tro inte att jag är korkad nog at lita på dig!
Däremot skällde jag ut min vuxna dotter som blivit biten i tungan: man måste int tungkyssas med råttor ens om de är tama!
|
|