Hans död ger mig ingen sorg

Inlägg #1: Postat: 2007-12-31 10:31:00
Inger Olsson
skyddat modern trots graverande brister o extrema avvisanden utförda av dessa. jag har dock mina teorier om detta men jag håller på dem ännu.
Du gjorde helt rätt. Du kommer också att gå vidare mycket starkare. Det här inget du kommer att älta o s v.
Inlägg #2: Postat: 2007-12-31 10:55:00
Beth4020
Nej, jag skyddar INTE min bilogiska mamma, men denna text handlade om att jag igår fick reda på att han dog för två dagar sedan och ville därför ta upp honom och hans del i hur jag mår i denna text
Inlägg #3: Postat: 2007-12-31 10:56:00
Beth4020
Dessa två människor har lika stor del i hur jag mår och texten jag skrivit om "den där ungdjävelen" handlar just om min biologiska mamma.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-31 10:58:00
Beth4020
När jag började mina efterforskningar var mitt mål att konfrontera min mamma men nu blev det inte så därför att hon inte hade en hemtelefon, utan han hade de är skilda. Jag har skrivit några dikter om henne och min sorg över hur hon behandlade mig.....Ett gott nytt år på dig Inger
Inlägg #5: Postat: 2007-12-31 11:03:00
Inger Olsson
Vad jag minns stoppade du de/ den sista artikeln i serien?
Jag vet alltså inte om du har konfronterat din mor.
men åter: du gjorde rätt utifrån dina premisser.
Sen kan jag tänka på hur man känner om man ö v h t inte känt sina biologiska föräldrar alls, blivit bortadopterad direkt vid födseln, o sen får, 30 år senare, veta att "den" avlidit. Är det ett måste att man ska känna stort inför någon som inte lärt känna? Är inte en nyfödd en individ som man måste l ä r a känna - och tvärtom?
Inlägg #6: Postat: 2007-12-31 11:05:00
Inger Olsson
Sorry, nu var jag för snabb på tangenten... Har du publicerat dem?
Detsamma. Ha en spännande fortsättning o låt din nyfikenhet leda dig.
Inlägg #7: Postat: 2007-12-31 11:36:00
Beth4020
På grund av olika incidenser har jag tagit beslutet att dra bort mina artiklar, men "Den där ungdjävelen" är en fristående berättelse där fantasi är blandat med verkligheten. Den ligger under "Kropp och själ"......Jag önskar också dig Inger ett god fortsättning......
Inlägg #8: Postat: 2007-12-31 11:41:00
Inger Olsson
Nu har jag läst "den där ungdjävelen".
I den är det modern som misshandlar barnen och brännskadan blir ett faktum. Sorry: jag håller kvar vid punkt 1 och mina egna teorier om hur svårt det är att döma modern. Och varför.
Inlägg #9: Postat: 2007-12-31 11:47:00
Inger Olsson
Jag ser det mer komplext helt enkelt.
Jag antar att denna moder inte satte fler barn till världen? Jag ställer den här frågan med vetskap om den här tidens steriliseringslag! Fadern kom säkert "undan" om han inte var kriminell alt. hade psykiatrisk diagnos...
Inlägg #10: Postat: 2007-12-31 11:52:00
Inger Olsson
Man får vara tacksam för att du trots allt kom ifrån denna miljö. Om än du har burit på mycket sorg o smärta.
Trösta dig med att i nästan all konst är det lidandet som är en av drivkrafterna. Det gör jag när något är för jävligt.
Inlägg #11: Postat: 2007-12-31 12:20:00
Beth4020
Inga problem Inger, du får ha vilken mening du vill. Jo, de fick fler barn några år senare som de fick behålla....när jag ringde socialen ang dem när jag var 18 år så var det som de hade immunitetsskydd.
Inlägg #12: Postat: 2007-12-31 12:22:00
Beth4020
Jodå, jag är rätt så hel i mig själv. jag har lärt mig att vara tacksam för det som blivit mig givet och att jag genom det jag upplevt lärt mig att inte vara rädd för andra människors kriser. Och utan mina erfarenheter hade jag inte varit den jag är ju :-
jag ska vara med i tidningen Amelia till våren i en artikel som just handlar om att se annorlunda ut: Mina brännskador. Den kanske kan stärka andra....så inget ont som.....
Inlägg #13: Postat: 2007-12-31 12:23:00
Inger Olsson
Det gör mig upprörd... Men du det fanns en syster också? Hur gick det för henne? Du får ju svara om du vill. Jag respekterar att du avstår. I synnerhet med tanke på hennes intrigitet.
Inlägg #14: Postat: 2007-12-31 12:25:00
Inger Olsson
Upprörd av ditt svar 11! ;- Du har nog en gammal mail-adress till mig kvar kanske? Skriv gärna när det kommer ut: ingerolsson81hotmail.com
Laddar...