|
Inlägg #41: Postat: 2007-12-31 19:22:00
|
|
Inger Olsson |
Nu förstår jag.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2007-12-31 19:28:00
|
|
Yngve K |
Jag önskar alla på Sourze ett riktigt Gott Nytt År / Yngve
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2007-12-31 19:36:00
|
|
Inger Olsson |
Detsamma säger jag.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2007-12-31 22:56:00
|
|
AlfVerner |
24>Du kan inte ärekränka den som ingen ära har.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2007-12-31 22:58:00
|
|
AlfVerner |
25>Jag tror inte på "staten" och jag vet att den demokratiska processen är bräcklig, men jämfört med att sälja ut och flytta beslut och trygghet till företagen, så är både stat och demokrati överlägsen.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2007-12-31 23:03:00
|
|
AlfVerner |
28>Jag har inte den blekaste aning om vad statens kulturråd sysslar med, men på samma sätt som regeringsslöddret inte betalat TV-licens, men gärna gör det när man själv får makten, så sitter Holstein i rådet fast han hatar staten. Kvalitén kan vara bra eller dålig, den bärande poängen är att den tillsätts utifrån den parlamentariska demokratin och att alternativet, privat sponsring alltid är sämre.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2007-12-31 23:15:00
|
|
AlfVerner |
40>Holstein angriper demokratin, och han förstår inte det själv. På samma sätt förstår inte regeringen att en utförsäljning av gemensamt ägda bolag försvagar den demokratiska basen. Man säljer korna och får betala dyrt för mjölken när den ska upphandlas. DETTA reagerar du inte på, men att man trycker till en idiot som Holstein...det är helt djävla unfucking believable.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2007-12-31 23:44:00
|
|
Janne B |
AlfVerner / Ditt ständiga huvudbudskap är att du ensam begriper allt och kan allt medan alla andra människor är okuniga idioter, som du kan kalla vad som helst och beskylla för vad som helst. DU BEHÖVER VERKLIGEN EN GOD NY SYN PÅ DINA MEDMÄNNISKOR OCH DIG SJÄLV.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2008-01-01 01:22:00
|
|
AlfVerner |
48>Ditt problem är att du inte hakar på en enda sakfråga, som t ex statstelevisionen som bevis på "statens ondska". Likadant gnyr Yngve om "person och sak" - men har han hakat på en enda sakfråga?? Nej, för hade ni gjort det, skulle man kunna tänka sig att ni började förtjäna respekt.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2008-01-01 16:16:00
|
|
Yngve K |
Det är tidningsfri dag och jag har läst Röda rummet n:r 2 2007. Kjell Östberg har granskat Åke Kilanders bok "Vietnam är nära." Jag kommer ihåg den tidens hatpropaganda. Parollen "Krossa USA-imperialismen" använde jag inte. Den hade för mycket hata USA i sig. Jag kunde hata imperialismen men inte USA eller dess folk. Särskilt avskyvärda var maoisternas angrepp på "socialimperialismen"Sovjet KFML/SKP var Kinas förlängda arm. Dessa personer började sedan ibland att hata kommunismen.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2008-01-01 16:35:00
|
|
Yngve K |
Internationalen nr 28 2007 Rubrik:" Antisemitism och arabförakt." Håkan Blomqvist:" Hur lät argumenten i media, och var det vänstern som då återinförde antisemitism i svensk offentlighet, som det har hävdats av Henrik Bachner i avhandlingen - Återkomsten-antisemitismen i Sverige efter 1945."
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2008-01-01 16:55:00
|
|
Yngve K |
forts.Underrubrik:" Vem använde rasistiska och religiösa argument under sexdagarskriget för fyrtio år sedan? Expressen 7 juni:"Nasser hade hjälp av "Hitlers hejdukar" Araberna ville "utrota Israel"insändare, 9 juni Ivar Harrie:"Nationen slåss helt enkelt för livet, mot barbarregimer som liknar Hitlerrikets."Insändare 9 juni:" Israel, klipp till beduinerna så att det fladdrar i burnuserna".Så lät det när det hände.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2008-01-01 20:22:00
|
|
AlfVerner |
För en eld behövs brännbart material, värme och syre. En samhällskonflikt kräver samma sak, men hela tiden glöms det brännbara bort. Det brännbara är bygget av klassamhället, utanförskapet. Det är det här som Holstein inte begriper eller du Yngve K eller regringen för den delen och Göran Persson som startade processen.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2008-01-01 20:26:00
|
|
AlfVerner |
Du beskriver symtom...en rasisim får aldrig fäste i ett land där resurserna är fördelade. Jag har t ex funderat över f.d.Jämo Claes Borgström, att han hade 80.000:- i månadslön. Betänk att alla hade 80.000:- i månaden - hade han då haft några ärenden?
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2008-01-01 20:28:00
|
|
AlfVerner |
Securitas kan bara ha framgång i ett otryggt samhälle, antiklotterbolaget är som framgångsrikast när det klottras som mest - Holstein bygger strukturerna som leder till rasism - vem som sen driver det propagandistiskt är bara transpot.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2008-01-01 20:30:00
|
|
AlfVerner |
Vilka strukturer bygger Holstein och vart leder dessa strukturer?
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2008-01-01 20:35:00
|
|
AlfVerner |
"Vänstern" inför ingen antisemitism, däremot kan jag tänka mig att Israelerna själva gör det när man river arabiska hem och fördriver dom till flyktingläger. Vänstern bygger inget förrakt mot USA, däremot kan jag tänka mig att Busch gör det som angriper Irak på helt påhittade grunder, eller man smeker Vietnam med napalm bomber.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2008-01-01 20:38:00
|
|
AlfVerner |
Högerns opinionssiffror sjunker som en gråsten p g a deras sinnessjuka och antidemokratiska politik. Har man inget demokratiskt ansvar i meningen "lyssna på folket", eller bränner man så många skepp som möjligt medan man har chansen?
|
| |